miércoles, 31 de octubre de 2018

Halloween Lysende spøkelse kake

Da var den store dagen her og jeg regner med at det er mange spente barn rundt omkring i det langstrakte land ,som gleder seg masse til å gå knask eller knep i dag. Selv skal vi ut på familietur til Irland så da får vi håpe det blir litt "trick or treat" der. Jeg byr i annledning den store dagen på fjorårets Hallowen spøkelsekake,en udelt suksess som imponerte både store og små ,enda den var veldig enkel å lage.
Den er super enkel i hele dekoren men hemmeligheten ligger i ett falskt stearinlys som skifter farger. Jeg skal straks forklare men først til selve kaken. Den var lagd av min vanlige skuddsikre sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen. Deretter ble den fylt med bringebærsyltetøy og oreokrem.

Deretter lagde jeg min vanlige smørkrem,og farget den oransj som jo er Halloween farge nummer 1.Jeg la på ett godt lag med smørkrem på kaken før jeg brukte tuppen på en kniv til å lage det sirkelformede mønsteret på kaken.
Neste steg var å ta litt sort gelefarge og lage en sort rand helt nederst på kaken. Deretter kjevlet jeg ut litt hvit sukkerpasta og satt en mandarin på pinne under den før jeg lot den stå natten over til tørk slik at den holdt spøkelsesformen.
Du skjønner siikert hva jeg mener av å se på bildet. To sjokoladeknapper fikk bli øynene og voila så hadde jeg ett spøkelse som kunne stå selv på toppen av kaken, jeg fjernet selvfølgelig mandarinen først.Så kommer det store trikset,jeg hadde kjøpt ett elektrisk telys som skiftet farge ,det plasserte jeg under spøkelset før kaken ble servert og lyseffekten var bare helt super.
Mange av barna ble over gjennomsnittet imponert og jeg syntes det ble utrolig kult og effektfullt selv også, virkelig en spesiell kake ble det,som du sikkert kan se av bildene.


Sønnen i huset,eller kanskje rettere sagt zombien i huset fikk æren av å skjære opp kaken og rubbel og bit ble spist opp,så den smakte godt også.
Jeg har prøvd meg på å laste opp en video her slik at dere kan se effekten av kaken ,håper jeg har gjort det riktig. Kanskje du fant inspirasjon til å bake din egen lysende spøkelse kake ,jeg håper det. Lykke til med kansk og knep i dag til alle mine lesere.
                                         
Håper dere får en fin Halloween uansett om dere feirer eller ikke , ha en super dag og titt gjerne innom her snart igjen for litt mindre skremmende oppskrifter neste gang.

Happy Halloween!!























































No hay comentarios:

Publicar un comentario