domingo, 21 de octubre de 2018

Tapas;Chevre,søtpotet og quinoa mini puffer

Søndag og ikke dagen da jeg vanligvis poster tapas her på bloggen ,men datatrøbbel får ta skylden.Snart er det Halloween tider rundt omkring i det langstrakte land. Jeg skal feire og det vil komme Halloweenoppskrifter fremover her på bloggen. Det til ære er denne ukas tapas oransj ,som jo er Halloween farge nummer 1. Jeg har en litt annen variant av disse her på bloggen, men jeg lager dem så ofte og denne varianten med chevre er den beste hittils syntes jeg så da er de verdt ett eget blogginnlegg.
Disse smaker utrolig godt spør du meg og passer like godt til tapasbordet som til tilbehør til middagen.Jeg har til og med hatt dem i salat,så bruken begrenser seg kun til din egen fantasi. Om du vil prøve deg på ca. 14 av disse chevre,søtpotet og quinoapuffene trenger du følgende ingredienser;

               225g bakt søtpotet      /           225g de batata
                100g kokt quinoa       /        100g quinoa hervida
                           salt                   /                    sal
                          pepper                 /         pimienta negra
                     hvitløkspulver          /           ajo en polvo
            provensalsk urteblanding   /    hierbas provenzales
                    paprikakrydder          /        pimentón dulce
                       40g chevre             /    40g de queso de cabra

Begynn med å bake søtpoteten din i ovnen ,det tar ca 30 - 40 minutter på 200 grader før den er myk tvers igjennom.Mens søtpoteten din bakes i ovnen ,koker du quinoan din etter annvisningen på pakken den kommer i og lar den avkjøles en stund.
La også søtpoteten din avkjøles litt før du tar bort skallet og har innholdet av søtpoteten i en bakebolle.Mål opp og bland inn quinoaen din,bruk en gaffel til å mose søtpoteten og quinoan godt sammen.
Så er det tid for å ha i alle krydderene jeg bruker,jeg har ikke skrevet noen mål på disse i oppskriften, her er det smak og behag som gjelder, og jeg selv smaker meg fram til den perfekte kombinasjonen.
Til slutt smuldrer du opp chevre osten din og røren den inn i "deigen" din også.Neste steg er å varme opp olivenolje i en stekepanne til middels varme.Bruk deretter en spiseskje og form deigen av en stor spiseskjee til en kule som du trykker lett ned i stekepanna ved hjelp av skjeen din.
La de stekes godt på en side før du forsiktig vender dem,ved hjelp av en stekespade,og steker videre på den andre siden. Når de får en litt hard stekeskorpe på begge sider er de ferdig stekte. Disse kan fint spises varme ,men skulle du ville forberede dem i god tid så smaker de like godt kalde også, om du spør meg.
Vel oransj tapas i beste Halloween "spirit "setter startskuddet for årets Halloween blogging her inne hos Bakemester Snipp,så om du skal feire Halloween bør du titte innom her snart igjen for flere oppskrifter og ideer.
Ha en super fredagskveld!

No hay comentarios:

Publicar un comentario