miércoles, 3 de abril de 2019

Emoji bursdagskake

Da var det klart for en enkel bursdagskake her på bloggen igjen, de har blitt veldig populære her inne disse enkle bursdagskakene så denne blir nok intet unntak. Denne bursdagskaken var til Sofia som jeg nå har laget hele 4 bursdagskaker til opp igjennom årene. De andre finner du her,her,her og her finner du fjorårets.Denne kaken falt også i smak hos bursdagsbarnet og da er selvfølgelig jeg fornøyd.
Emojis er populært hos den yngre garde og det er en veldig takknemlig kake å bake. Jeg brukte min vanlige sjkoladekakebunn som du kan finne oppskriften på her på bloggen. Den ble fylt med friske jordebær og selvfølgelig nydelig oreokrem,kombinasjonen av disse to er ganske så uslåelig på smak. Deretter ble det lagd dobbel porsjon av min vanlige smørkrem som selvfølgelig ble farget knall gul.
Kaken ble deretter smurt opp, før resten av smørkremen fikk plass i en sprøytepose med en liten stjernetip på. Deretter var neste steg å sprøyte hele kaken med stjernetippen, det tar litt tid men resultatet blir en fin emoji kake så vær tålmodig.
Begynn med å sprøyte i sirkel på toppen av kaken før du sprøyter fra toppen og ned på sidenen av kaken. Rundt kaken satt jeg emojidekorasjoner i melis som jeg hadde kjøpt ferdig i butikken. Disse kan du fint droppe om du ikke skulle få tak i disse.
På toppen av kaken sprøytet jeg så ut de velkente emoji ansiktet ved hjelp av ferdigkjøpt pynteglasur i sjokolade og rød. Tegn opp øyer og munn ved hjelp av pynteglasuren før du lager tungen i rødt til slutt.Vanskligere enn dette er det ikke.
Som sagt nok en enkel kake å dekorere og det er jo hundrevis av emoji fjes så denne kan du variere i det uendelige.En sikker vinner i etthvert barneselskap det kan jeg love deg . Det er jo også veldig kjekt at denne kan fint brukes både i gutte og jente bursdag om du har unger i den fasen.
Håper du fikk bakeinspirasjon nå og om du prøver deg på noen av mine oppskrifter blir jeg veldig glad for tilbakemelding i kommentarene eller på instagram, navnet er Bakemester Snipp der også. Håper jeg ser deg her inne snart igjen.
Ha en fin bakedag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario