viernes, 12 de abril de 2019

Påsketapas:Sopp pizza

Fredag igjen dere og for en fredag, jeg begynner påskeferien i dag nemlig,en av fordelene ved å være lærer, så i dag skal kofferten pakkes for i morgen vendes nesen hjem til Norge og påskeferie, som jeg gleder meg.Men først får dere en helt nydelig tapasoppskrift som dere gjerne kan lage nå i påsken, nemlig sopp pizza som smaker himmelsk.
Jeg kjøpte disse nydelige soppene her på markedet i spania og ble opplyst om navnet der , jeg tror den riktige oversettelsen til norsk blir aromasopp,jeg er ingen soppekspert så om noen har ett annet navn på disse så skrik ut.De smaker som sjampinjong med er betrektelig større som dere kan se på bildet under.
Nok om det og tilbake til oppskriften,om du vil prøve deg på tre av disse nydelige sopp pizzaene til fredagstapasen trenger du følgende ingredienser;

        3 store aromasopp      /              3 setas grandes
       300g kyllingkjøttdeig    /     300g de carne picada de pollo
             tacokrydder           /              especies de taco
              tomatsaus            /                tomate orlando
               revet ost             /                  queso rallado
              olivenolje             /                           aceite 

Begynn med å sette ovnen din på 220 grader og vask soppen din før du skjærer av stilken og legger dem på ett stekebrett og har over litt olivenolje.Sett deretter aromasoppen inn midt i ovnen i 10 minutter.De får en del væske i seg,så etter 10 minutter tar du de ut og heller av væsken.
Mens aromasoppen er i ovnen steker du kyllingkjøttdeigen din i olivenolje i en stekepanne. Ha over ett par teskjeer med tacokrydder, alt ettersom hvor sterkt du liker det, og ha til slutt over tomatsausen din og la det putre i ca 5 minutter på ovnen.
Neste steg er å legge kjøttdeig blandingen din over på de forhåndstekte aromasoppene, husk å helle av væsken før du strør over revet ost.Jeg brukte en blanding av cheddar og mozarella, men bruk det du har.
Så er sopp pizzaene dine klare for ovnen i ytterligere 15-20 minutter, bruk en kniv og stikk den ned i midten av aromasoppen og er den myk så er sopp pizzaen din ferdig og klar til servering.Disse er såpass store at når jeg serverer dem som tapas så deler jeg dem i 4 deler,slik at 3 aromasopp gir 12 tapas.
Disse smaker best varme , men skulle du mot formodning få noen rester så holder de seg fint i kjøleskapet en dag eller to og kan fint varmen opp igjen.Håper du fikk lyst til å lage tapas i påsken nå, jeg lover deg at du ikke kommer til å bli skuffet.
Selvom jeg reiser hjem til Norge på påskeferie ,så fortsetter påskeoppskriftene å komme her inne på bloggen så titt gjerne innom snart igjen det setter jeg stor pris på. Og om du som meg starter påskeferien i dag så ønsker jeg deg god ferie og visst du ikke er så heldig så får du ha en god helg.
Ha en super fredag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario