domingo, 16 de diciembre de 2012

Ønskeliste til julenissen

Ungene hadde i hjemmelekser over helga å klippe ut bilder av hva de ønsker seg til jul og så lime det hele sammen til en ønskeliste som skal sendes til julenissen. Så da tenkte jeg at jeg også kunne klippe og lime litt og lage meg en ønskeliste. Vet jeg er litt i senste laget her , men satser på at julenissen også følger med her i matbloggernes verden, eller kanskje mest nissemor som surfer rundt etter oppskrifter til å mette alle smånissene med. Uansett kjære nisse her kommer min ønskeliste , og kanskje den kan være til inspirasjon for dere som kjenner noen som er litt over middels glade i å bake.
Først ut er uten tvil en Kitchen Aid , drømmen over alle drømmer,ingen over ingen ved siden.
 Er jo ikke akkurat billig ,så neste på lista er betraktlig mere økonomisk men ikke mindre praktisk og kjekk av den grunn, ihvertfall for meg som bruker mye smeltet sjokolade i bakingen. Kjekk til å fordele røre i muffinsformer ,til macroner ,til å smelte sjokolade og mye annet. Leukes decomax er definitivt noe jeg har brukt for,gjerne i en fresh farge.
Så noe som slett ikke burde være så uoverkommerlig for julenissen, for hos Bladkongen finner du noe for enhver smak. De har blandt annet mitt norske favoritt matblad Tara smak, skulle være kjekt med ett abonnement på det til jul.
For ikke å snakke om min store helt Jamie Oliver , visste ikke engang at han gav ut blad jeg , før jeg så det hos Bladkongen, at man attpåtil kan få det sendt rett hjem i postkassa er jo bare ren luksus. River meg litt i håret her jeg sitter, kunne spart meg mange slitsomme shoppingturer om jeg bare hadde tenkt på å gi bort en blad abonnement til jul litt før, for du finner noe for enhver smak og interesse, så neste jul tror jeg det blir gaveshopping på nettet ,slik varer jo også gaven lenger for den som får den. Genialt spør du meg , og definitivt noe som ingen har.
Og når dette i alle tilfeller er en ønskeliste , ønsker jeg meg definitivt dette paret med Manolo Blanihk, selvom jeg tviler sterkt på at jeg ville klare å gå med dem, men ønsker man seg noe så ønsker mann seg , og det ville definitivt ikke vært feil å føle seg som Carrie fra tid til annen.
Så kjære Julenissen, her har du min ønskeliste, tror jeg har vært ganske så snill i år også , og om noen av disse skulle slumpe til å dukke opp under juletreet lover jeg kake i bytte.
Ha en fin kveld videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario