miércoles, 13 de marzo de 2019

Enkel bursdagskake

Tid for kake her inne på bloggen igjen, det blir en enkelt dekorert bursdagskake da den forrige kaken som var enkelt dekorert fikk masse kommentarer og det var ønske om flere enkle kaker. Derws ønsker skal selvfølgelig bli hørt så i dag blir det nok en kake som er enkel å dekorere.
Til å dekorere denne kaken har jeg brukt noen enkle knep som alle kan klare å lære seg, men først til selve kaken. Jeg brukte som vanlig min uslåelige sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen,da den var ferdig bakt og avkjølt ble den fylt med oreokrem.Den finner du også oppskriften på her inne på bloggen.
Den fikk også ett lag med bringebærsyltetøy til fyll, slik at den smaker litt friskere og ikke blir altfor søt med bare oreokrem.Neste steg var å lage smørkrem etter denne oppskriften,denne gangen farget jeg den blå fordi det var en bursdagskake til min svoger og da passet det seg med blå.
Deretter ble hele kaken smurt opp med den blå smørkremen. Når smørkremen vel er på kan du med fordel sette kaken i kjøleskap en 20 minutters tid før du dekorerer den.Grunnen til dette er at da rekker smørkremen å stivne litt så om du skulle legge dekorasjonene litt skjevt eller ville endre noe på kaken så er det mye lettere da de ikke setter seg helt fast i smørkremen.
Dekorasjonen denne gangen var rett og slett småsjokolader i forskjellige størrelser,to sjokolademacroner og noen sjokoladekjeks,så enkelt kan det nemlig gjøres.Først laget jeg striper i smørkremen ved hjelp av å dra en gaffel opp langs siden på kaken. Effektfullt og enkelt!Deretter brukte jeg sjokoladestrøssel til å lage en bord rundt kaken.
Ha strøssel i hånden og trykk den så mot kaken slik at strøsselet fester seg i smørkremen. Veldig klissete men lettvint, om det blir litt ujevnt gjør det absolutt ingenting. Så er det bare å dandere sjokoladebitene dine på en side av kaken og på toppen. Prøv å få litt høyde på toppen av kaken din,ellers er det fritt frem.
Så enkelt kan det altså gjøres så om du vil prøve deg er det bare å løpe til kjøkkenet. Håper du fikk inspirasjon til å bake nå og at du titter innom meg her på bloggen snart igjen.
Ha en fin bakedag videre!


No hay comentarios:

Publicar un comentario