miércoles, 20 de marzo de 2019

Vaniljeruter i langpanne

Hei på deg igjen, takk for at du titter innom her. I dag byr jeg på noen absolutt helt fantastisk gode vaniljeruter i langpanne. Enkel å bake , holder til mange gjerster og smaker fantastisk. Altså en kake som du bare må bake, jeg fant inspirasjon til denne hos en fin blogg som jeg leser som heter niiinis

Men jeg måtte selvfølgelig gjøre om litt på oppskriften og resultatet får du her inne hos meg i dag.Jeg lover deg at du ikke vil bli skuffet om du prøver deg på denne, til en stor langpannekake trenger du følgende ingredienser:

Til bunnen og crumble:

                     450g smør               /             450g de mantequilla
                      10dl mel                  /                  10dl de harina
                     3dl sukker                /                   3dl de azucar
                2ss vaniljesukker          /           2cda de azucar avanillado
                1 ss bakepulver            /            1cda de levadura Royale

Til vaniljefyllet:

               5dl creme fraiche           /                     5dl creme fraiche
                        4 egg                    /                             4 huevos
                     3dl sukker                 /                        3dl de azucar
                1ss vanijlesukker           /             1cda de azucar avanillado

Begynn med å sette ovnen din på 200 grader før du har smør,sukker, vaniljesukker og bakepulver i bakemaskinen din og bland det lett sammen.
Ha deretter i melet ditt litt etter litt, du skal få en litt tørr deig som smuler seg lett opp , men samtidig holder seg sammen om du klemmer den sammen med hendene.Legg deretter bakepapir i en langpanne form på 30x40 cm og trykk ut halvparten av deigen din i bunnen på langpanneformen din..
Spar resten av deigen din til crumblen på toppen av kaken.Ha deretter alle ingrediensene til fyllet ditt i bakebollen din og pisk det godt sammen i ca. 5 minutter.
Ha deretter vaniljefyllet ditt over kakebunnen din i langpannen, før du til slutt smuldrer over resten av deigen din.Sett deretter kaken inn midt i ovnen på 200 grader i ca 30- 40 minutter.
Den er fortsatt litt dissete i midten når den er ferdig stekt, men ta kaken ut og la den avkjøles på kjøkkenbenken din så stivner den og blir fast helt til slutt. Så er det bare å dele opp i ruter og glede seg til å nyte. Kaken holder seg fint i kjøleskapet i 3 til 4 dager.
Jeg har desverre ikke prøvd å fryse kaken da det rett og slett var tomt på kakefatet før jeg rakk å fryse ned en bit.Som sagt en smakfull og supergod kake som jeg annbefaler deg å bake,dette er en kake som både store og små liker.Håper du titter innom her snart igjen ,det setter jeg stor pris på.
Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario