miércoles, 16 de enero de 2019

Lettvint blomsterbursdagskake

Byr på en litt sommerlig kake i dag ,det syntes jeg er på plass nå i disse kalde tider så kan man drømme seg bort litt. Dette er en dekorert kake som er veldig lett å dekorere,for deg som er ny på kakedekorering er dette en av de kakene jeg ville annbefale deg å begynne med. At den er lett å dekorere gjør den ikke mindre fin og dekorativ av den grunn.
Til å dekorere denne kaken har jeg brukt noen enkle knep som alle kan klare å lære seg, men først til selve kaken. Jeg brukte som vanlig min uslåelige sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen,da den var ferdig bakt og avkjølt ble den først fylt med ett lag med Smil sjokolade fluff,oppskriften på hvordan man lager fluff finner du her inne på bloggen.
Det neste laget i kaken var oreokrem ,den finner du også oppskriften på her inne på bloggen. begge fyllene var etter ønske av mitt største tantebarn, da kaken var til hennes bursdag fikk hun det selvfølgelig som hun ville.
Neste steg var å lage rosa smørkrem etter denne oppskriften,for å få den rosa bruker jeg naturligvis rosa konditorfarge. Deretter ble hele kaken smurt opp med den rosa smørkremen. Når smørkremen vel er på kan du med fordel sette kaken i kjøleskap en 20 minutters tid før du dekorerer den.
Grunnen til dette er at da rekker smørkremen å stivne litt så om du skulle legge dekorasjonene litt skjevt eller ville endre noe på kaken så er det mye lettere da de ikke setter seg helt fast i smørkremen. Deretter trenger du litt non stop,en pakke Sætre sjoko ringer og litt gummigodteri i grønn farge til selve dekorasjonen av kaken.
Jeg begynte med å dekorere siden på kaken, jeg festet en sjokoring med litt avstand rundt hele siden av kaken ,i midten av hullet på Sjokoringene festet jeg en non stop. Neste steg var å klippe det grønne gummigodteriet i biter og feste det på kaken slik at det så ut som stilker og blad til blomstene rundt kaken.
Muligens litt klønete forklart her av meg , men jeg tror at om du ser godt på bildene her inne så skjønner du fort teininga av hvordan jeg har gjort det.Det er såre enkelt det hele, man må bare legge til litt fantasi.
For å gjøre kaken litt mere "levende" brukte jeg annenhver Sjokoring med sjokoladesiden ut og deretter kjeks siden ut , beregn avstanden slik at du avslutter motsatt av det du startet med.
Neste steg var å dekorere toppen på kaken , jeg tenkte den typiske barneteiningen av blomster som vi vel alle har laget da vi var yngre og landet på to enkle Sjokoring blomster på toppen også samt stilk og blader og litt gress.
Mere dekorasjon trengtes det ikke syntes jeg ,som sagt veldig enkelt å få til og noe som alle kan klare ved hjelp av litt fantasi, en fin kake til å begynne med om du har lyst til å dekorere kaker. Kaken smakte godt den ,og bursdagsbarnet var fornøyd, og det er alltid det viktigste for meg, så da var jeg det også.
Håper du fant litt inspirasjon til å bake her inne i dag og om ikke annet en påminnelse om at sommeren ikke er så veldig langt unna, litt sommerfølese i januar er ikke å forakte. Titt gjerne innom snart igjen det setter jeg pris på.
Ha en fin bakedag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario