lunes, 7 de enero de 2019

Naked bryllupskake med ekte blomster

Godt nytt år til alle mine lesere,håper julen og ferien har vært super. Jeg selv bruker min siste fridag til å blogge,rydde bort julen og gjøre meg klar til skolestart igjen i morgen. Det har vært deilig med feire men nå skal det bli fint med litt rutiner igjen. Jeg skal prøve å oppdatere som vanlig 3 ganger i uka her inne, men hold ut med meg om det ikke alltid blir slik,noen ganger tar den travle hverdagen over. Vel først ut på bloggen i 2019 blir en naked bryllupskake med ekte blomster.
Denne ble bakt til ett av min manns søskenbarns sitt bryllup ,den var en del av ett helt kakebord som jeg lagde til dem, men det får bli ett annet innlegg. Det er selvfølgelig en stor ære og bli spurt om å bake en bryllupskake,men samtidig veldig nervepirrende,man vet jo ikke om brudeparet vil like den uansett hvor mye man snakker sammen før selve dagen.
Dette brudeparet ønsket seg en naked kake da bryllupet skulle være i en rustik stil og de ville holde kaken i den samme stilen.De ville også ha blomster på kaken ,vi kikket litt rundt på bilder på nettet og ble til slutt enige om friske blomster ikke sukkerpastablomster.
Det skaper jo litt mere utfordring for meg for friske blomster holder jo seg ikke fine lenge så i prinsipp må kaken pyntes bare ett par timer før den skal serveres.Jeg tok kontakt med blomsterbutukken som skulle lage brudebuketten,uten at brudeparet visste det,og ba om å få de samme blomstene som i brudebukketen og i knappehullsblomsten slik at det ble ett gjennomgående tema på blomstene.
Selve kaken var i 3 etasjer ,jeg brukte mine vanlige kakebunner men jeg droppet å ha kakao i dem da det skulle være en naked cake ville jeg ikke at det av kakebunnene som skinte igjennom smørkremen skulle være brune men lyse. Til den største kaken brukte jeg denne oppskriften på kakebunn og til de to andre denne oppskriften.Alle kakene var fylt med friske jordbær og oreokrem.Deretter gikk det med store mengder smørkrem til å smøre opp alle tre kakene.
Jeg fraktet så kaken til lokalet før jeg monterte den ,jeg bruker tykke sugerør som støtte mellom hver kake ,for det blir ganske så tungt til slutt så det trengs litt forsterkninger mellom lagene.Deretter var det bare å vente med de friske blomstene i vann før jeg monterte dem ett par timer før selve selskapet.Jeg lagde to hoved deler med blomstene. En stor på toppen av kaken som hang litt nedover kanten.
Og en litt mindre på motsatt side av kaken og lengre ned ,mere syntes jeg blir overflødig ,det må være en salgs balanse eller blir det fort litt mye av det gode.
Det tok sin tid å dekorere denne kaken selvom det i utgangspunktet ikke er så mye dekorasjon så må hver enkelt blomst få litt bløtt tørkepapir rundt stilken,så ett lag med plastikk og til slutt ett lag med alimuinumsfolie,så det tar sin tid. 
For å støtte opp under blomstene ,det er ikke alle som har en like tykk stilk,brukte jeg smørkrem,den fungerer litt som"lim" også slik at alle blomstene ligger som du ønsker selvom kaken blir flyttet på.
Fargekombinasjonene i blomstene var helt fantastiske og jeg syntes selv at kaken ble delikat og enkel,det var ett vinterbryllup så jeg syntes de litt dype rødfargene blandet med pastelfargene i de sarte blomstene var akkurat passe.Det var en kake det var veldig morsomt å ærefult å lage,alltid hyggelig når noen stoler på at du kan lage en kake de blir fornøyd med. Morsomt å lage med ekte blomster også selvom det byr på litt flere utfordringer når det dekoreres og når det gjelder timingen.
Alt i alt ble kaken spist opp og brudeparet var fornøyde så da er jeg det også.Håper du likte den også og kikk innom her snart igjen jeg lover det vil komme flere gode oppskrifter i 2019. 
Ha en super uke!

No hay comentarios:

Publicar un comentario