martes, 10 de diciembre de 2013

Julekakekjeks

Julekake må jeg ha til jul, med rosin selvsagt, problemet her i huset er at jeg er den eneste som spiser julekake. Selvom jeg lager 4 små julekaker blir det alltid litt julekake til overs som blir liggende å tørke på kjøkkenbenken. Jeg liker ikke å kaste mat og dermed så julekakekjeks dagens lys her i huset.
 Slik resirkulerer du julekaka og slipper å kaste mat. Dessuten får du supergode kjeks som holder seg lenge i en tett boks og som smaker nydelig. Altså bare fordeler.Du trenger tørr julekake til denne oppskriften. Min oppskrift på julekake finner du her på bloggen.                                                                       
Sett så ovnen din på 90 grader. Skjær julekaka di i tynne skiver som du igjen snitter på skrå. Fordel så julekakeskivene utover ett bakepapirkledt stekebrett. Sett så stekebrettet i ovnen i ca 90 minutter, slik at julekakeskivene dine tørker godt. Jeg hadde to plater i ovnen på samme tid og det gikk helt greit.
Disse blir supersprøe og smaker nydelig, perfekte til å dyppe i tekoppen eller kaffekoppen om du foretrekker det. Smaker ordentlig jul. Slik blir ingenting kastet og merklig nok spiste barna julekakekjeksen, selvom de ikke spiser julekake. Håper du ikke kaster mer tørr julekake men resirkulerer som meg. 
                                     Ha en fin romjulsdag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario