lunes, 11 de febrero de 2013

Valentines heart cookiepops

Her kommer det nok en ide til hva du kan gjøre med den perfekte cookiedeigen som jeg blogget om her om dagen . Oppskriften finner du her på bloggen min. Du trenger altså den perfekte sjokoladecookiedeigen og en hjerteutstikker, pluss cakepops pinner.
  I tillegg om du vil dekorere cookiepopsen som meg trenger du selvsagt royal icing. Oppskrift på min royal icing finner du her inne hos meg. Ble kjempefornøyd med disse cookiepopsene , synes de var veldig søte,fine som en liten gave til en du setter pris på på Valentines dagen.
 Det er slett ikke vanskelig heller, når cookie deigen din er ferdig kjevlet ut og nedkjølt ,stikker du ut hjerteformen du vil bruke. Ikke bruk ett for stort hjerte for det vil nemlig knekke av pinnen på grunn av tyngden.
Ta så cookie pinnen din og fest den på det som vil bli baksiden av cookiepopsen din med litt deig. Klapp det hele forsiktig flatt og la de deretter få en ny runde avkjøling ,før de stekes og avkjøles som i orginal oppskriften.
Når cookiepopsen er helt avkjølte er det tid for dekorering. Begynn med å lage en kant med royal icing helt ytterst rundt hele hjertet ditt, slik at det blir som en ramme rundt hjertet ditt. Jeg bruker vanligvis en Wilton tipp 2 eller 3 til dette. Du må la denne kanten stivne en times tid før du fortsetter med dekoreringen.Fyll så hjertet ditt helt med icing.
Mens icingen din ennå er våt lager du små prikker med en annen farge rundt kanten på hjertet. 
Så trenger du en tannpirker, dra tannpirkeren gjennom prikkene dine i en eneste bevegelse og vips så får du små hjerter i det store hjertet ditt. Håper dere forstod hva jeg mente.Var hjemme alene den dagen jeg dekorerte hjertene så prossesen med tannpirkeren fikk jeg dessverre ikke tatt bilder av, det gikk ikke ,man trenger nemlig begge hendene til dekorerinngen.
Men håper dere forstod forklaringen, resultatet ser dere på bildet ovenfor. Dette er bare en av tusenvis av måter å dekorere på. Det er bare å bruke fantasien. 
Du kan selvsagt lage annet enn hjerter til cookiepopsene også, her er det ingen grenser. Jeg gikk som sagt for rosa og lilla denne gangen i fargevalg,men det er utrolig mange fine pastafarger å få kjøpt så det er opp til deg.
Håper du fikk litt inspirasjon og om du prøver deg på disse la meg gjerne få vite hvordan det gikk, alltid koselig med tilbakemeldinger.
Jeg pakket noen av mine inn i cellofanposer og satt en en liten sløyfe på, de skal jeg gi bort til noen venninner ,man trenger jo ikke bare å overraske sin bedre halvdel på Valentines dagen.
Fin ide til bryllup også disse forøvrig,koselig å gi gjestene ett minne om dagen kanskje.
                                         Ha en fin bakedag videre!


No hay comentarios:

Publicar un comentario