viernes, 30 de marzo de 2018

Påsketapas; Paprikatulipaner

Langfredag og jeg håper alle som titter innom her virkelig nyter av påsken og senker skuldrene.Son vanlig når det er fredag byr jeg på tapas,denne gangen selvfølgelig påskeinspirert og selvom det er en lang dag i dag så vil man jo ikke tilbringe mye tid på kjøkkenet så denne tapasen er rask å lage.
Litt festlig å sette frem til gjester også,da den er veldig pen å se på,minner litt om tulipaner syntes jeg ,som jo er en påskeblomst. Jeg har juksa litt med denne tapasen og brukt ferdigkjøpt hummus men du kan selvfølgelig lage din egen om du vil det.Til disse paprikatulipanene trenger du følgende ingredienser;

                 minipaprikaer          /        mini pimientos
                   kokt skinke            /          jamon york
                     hummus               /          hummus

Jeg skriver ikke mengde i denne oppskriften ,men beregn en teskje hummus per minipaprika og en skive kokt skinke også,da er det lett å regne ut hvor mye du trenger. Begynn med å vaske og dele minipaprikaene dine opp slik at ca 2/3 av parikaen sitter igjen på den delen der stilke er.
Deretter fjerner du de små frøene inni minipaprikaene. Så trenger du en skarp kniv for å skjære hakk i minipaprikaene dine ,lag små trekanter og slik får du en blomsterlignende paprika.Ikke så bra forklart kanskje men av bildene ser du hva som må gjøres. Ha deretter en teskje hummus i hver minipaprkika.
Neste steg er å brette den kokte skinken din til en trekant og rulle den samme før du dytter den inn i minipaprikaen din.Dander den litt slik at den ser ut som kronbladene på en blomst og voila så er påsaketapasen din ferdig.
Smaker nydelig og minimalt med arbeid og det er jo det vi vil i ferien,jobbe minst mulig. Om ikke denne påskeoppskriften falt i smak så finner du over 45 andre påskeoppskrifter her på bloggen, jeg er sikker på du finner noe som faller i smak. Jeg kommer til å poste enda en påskeoppskrift her på bloggen før påsken er over så titt gjerne innom igjen.
Ha en super langfredag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario