viernes, 23 de marzo de 2018

Påsketapas; Jalapeños og ostechips

Da var jeg offisielt i gang med påskeferien og i morgen tidlig vender jeg snuta mot Norge. Gleder meg masse til påskeferie og påskero i Norge nå. Men først er det fredag og som vanlig så blir det tapas på bloggen,i annledning påsken en gul en sådan. Om du er like glad i smeltet ost som meg blir denne tapasen garantert din nye favoritt.

Disse jalapeño ostechipsene er nemlig supergode og lette å lage,det hele er også raskt gjort og det setter man alltid pris på. Om du vil prøve deg på disse jalapeño ostechipsene trenger du følgende ingredienser:

          parmesanost        /   queso parmesano
        revet mozarella      /    mozarella rallado
            jalapeños           /          jalapeños
          tacokrydder          /    especies de taco

Jeg skriver ingen mål i denne oppskriften da jeg alltid lager disse litt på slump og dessuten river du bare litt mere parmesanost jo flere du vil ha. Begynn med å finrive parmesanosten din .
Deretter finner du frem den revne mozarellaosten din og tacokrydderet. Bland litt tacokrydder inn i parmesanosten,hvor mye du bruker kommer ann på hvor sterk du liker maten din.Legg deretter små topper med parmesanosten blandet med tacokrydderet på en bakepapirkledt stekeplate.
Ha over litt revet mozarella på hver parmesantopp og legg deretter en skive med jalapeño på hver ostetopp. Varm deretter stekeovnen din opp til 250 grader. Om du skal servere disse til gjester kan du fint la dem stå slik på kjøkkenbenken for så å putte dem i ovnen like før de skal serveres da disse smaker best varme.
Når ovnen din er varm setter du ostetoppene inn midt i ovnen i 4-6 minutter, følg med underveis for de kan fort bli brent i kantene.Når osten har smeltet helt og den begynner å bli litt brun i kantene er jalapenos og ostechipsen din ferdige.
Ta dem ut av ovnen og la de avkjøles på stekeplaten i ca 5 minutter til de blir litt stive,så er det klart til servering. Jeg liker å spise mine med ett glass rødvin til men her er det opp til hver enkelt hva man liker best. Som sagt nydelige på smak og med jalapenos blir det en ekstra piff på smaken.
Da skal jeg pakke siste rest i kofferten, mens dere nyter fredagskvelden. Titt gjerne innom her snart igjen ,for bloggen oppdateres med flere påskeoppskrifter selvom jeg er på ferie i gamlelandet
Ha en super fredag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario