miércoles, 30 de diciembre de 2015

Julemojito

Da er det bare en dag igjen av 2015, og 2016 står for døren med nye utfordringer. Det kommer til å bli noen små endringer her på bloggen fremover, forhåpentligvis til det bedre. I dag får dere tips på en supergod drink om du skal ta deg en fest i morgen, sitte hjemme eller ha gjester så kan denne julemojitoen være noe å servere. 
Smaker smashing, en ny favoritt hos meg,og liker du vanlig mojito faller garantert denne i smak. Om du vil prøve trenger du følgende ingredienser til en rød og fin julemojito;

     en neve mynteblader     /     un punado de hojas de menta
         2ts brunt sukker         /         2cdtas de azucar moreno
               brun rom               /                      ron
        1dl cranebærjuice       /    1dl de zumo de arandanos rojos
                 farris                   /                gaseosa
                isbiter                  /             cubitos de hielo
         tranebær til pynt         /            arandanos rojos

Begynn med å ha myntebladenen dine i ett glass sammen med det brune sukkeret ditt.
Bruk en morterstav og knus bladene godt sammen med det brune sukkeret. Hell deretter over rom og la det stå i en 5 minutters tid , til det brune sukkeret begynner å løse seg opp litt.
Jeg brukte en halv dl rom,men tilpass etter hvor sterk du liker drinkene dine.Ha så ett par isbiter i glasset. Deretter er det klart for å ha i tranebærjuicen din, til slutt fyller du glasset opp med farris. 
 Pynt med noen friske tranebær og mynte om du ønsker det og så er det hele klart til å nytes.En drink helt etter min gane og det spørs om jeg ikke tar en julemojito i morgen når klokka slår tolv.
Håper alle mine lesere får en super nyttårsaften i morgen og at dere følger meg inn i det nye året, uten dere hadde jeg ikke fortsatt å blogge, det at så mange av dere besøker bloggen hver dag er det som driver meg videre.
Så da håper jeg vi ses i 2016 også, ha en fortreffelig feiring og ett riktig godt nytt år.
                                        Happy new year! 



No hay comentarios:

Publicar un comentario