lunes, 17 de noviembre de 2014

Kakebord til dåp nummer 2

De gærne har det godt heter det jo så fint, og jeg hører nok til den kategorien som lever etter det prinsippet. Dere som følger meg her inne husker sikkert bakemaratonnet jeg gjennomførte før Lola sin barnedåp ,noen mente jeg var litt gal da .
 Vel før sommeren ble det igjen gjennomført nok ett bakemaraton her i huset. Nok ett tantebarn som ble døpt, denne gangen lille Jimena, og tante liker ikke å gjøre forskjell på tantebarna så da var det bare å brette opp armene og bake i vei.
Denne gangen var det heldigvis en god del mindre gjester , men det ble allikevel 10 forskjellige bakverk på kakebordet pluss en kjempestor to etasjes dåpskake. Legg til at det var fryktelig varmt uka før og ikke minst selve dagen for barnedåpen , så er det kanskje ikke så rart at tante svettet ut noen kilo under forberedelsene.
Som jeg lærte under forrige baking til Lolas barnedåp så er det greiest å bake noe du vet du kan og som du vet smaker godt. Noe av det du kunne finne på Jimena sitt kakebord finner du allerede oppskriftene på her på bloggen. Jeg bakte blandt annet de utrolig populære Gelee kjeksene, da jeg visste at de kom til å bli mange barn i barnedåpen.
                             
En annen sikker vinner hos barn, og voksne også for den saks skyld, er rimboboller , og de har også den fordelen at de kan fryses ferdige for så å stekes på selve dagen og dermed serveres lunkne . Oppskriften på Rimboboller finner du her på bloggen.
                                                    
Noe som også holder seg fint i varmen og som barna også liker er Pikekyss ,disse er også veldig kjekke i og med at de kan farges i den fargen som passer best til det som skal feires. Til Jimenas dåp ble de farget rosa og mintgrønne.
                                         
Varmen gjorde jo sitt til at det måtte en iskake med på kakebordet, den smeltet vel nesten før den rakk å komme frem til bordet, valget falt da på klassikeren Oreo iskake.
                                           
Min eplekake blir alltid etterspurt av familien så den var selvsagt også med på kakebordet.Oppskriften og fremgangsmåten for å bake den finner du her på bloggen.
                                           
Mariekjekskaken ble også etterspurt av dåpsbarnets mamma ,så da fikk den en plass på kakebordet også. Mariekjeks kaken finner du her.
                
En Brownie er det jo også alltid plass til , det smaker alltid godt. Jeg brukte min Brownie med baileys.
                                                
Resten av innholdet på kakebordet får du i de neste innleggene her på bloggen samt ett eget innlegg med dåpskaken. Vel om jeg selv får si det så gikk det bra denne gangen også. Litt lettere da jeg hadde mer erfaring og selvsagt fordi det var mindre kaker å bake.
Jimena fikk også navnet sitt brodert i gave av meg , akkurat som Lola og mine 3 andre tantebarn. Selve dåpsbarnet hadde sovnet da det var tid for kaker , men min vakre svigrinne Monica var veldig fornøyd. Vel håper du vil følge med her inne på bloggen fremover for resten av dåpskakene.
                                  Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario