lunes, 3 de noviembre de 2014

Doraemon kake / Tarta de Doraemon

Da var Halloween vel overstått for min del og det er tilbake til kakeoppdatering her på bloggen. I dag en bursdagskake som jeg lagde til en klasse kamerat av datteren, en god stund før sommerferien. Ønsket var en Doraemon kake og da ble det selvfølgelig det.
Doraemon er en veldig populær tegneseriefigur her i Spania, jeg er ikke sikker på om han blir vist på tv i Norge, og han var relativt lett å lage. Jeg brukte en av mine vanlige sjokoladekakebunner. Oppskriften på den finner du her på bloggen
Bunnen ble deretter delt i tre like deler, og fylt med fersken,Maltesers sjokoladekuler og melkesjokoladefluff.  Melkesjokoladefluffen finner du oppskriften på her. 
Deretter ble kaken satt kaldt i ett par timer slik at fyllet fikk tid til å sette seg litt i kaken. Jeg liker å la kakene mine stå en stund før jeg smører dem med smørkrem og dekker dem med sukkerpasta , synes de smaker bedre da. Deretter brukte jeg min vanlige smørkrem til å smøre opp kaken med. Neste steg var å dekke hele kaken med hvit sukkerpasta.
Jeg valgte å bruke hvit sukkerpasta som bakgrunn, da Doraemon er en fargerik figur og da blir det mest harmoni i kaken med hvit bakgrunn synes jeg. Deretter var det klart for å sette fantasien i sving og dekorere kaken. Jeg begynte med å lage Doraemon av sukkerpasta i de riktige fargene , han er mest blå og rød, od siden han er ganske så rund var han lett å lage.
Jeg plasserte han så i midten av en gul stjerne på toppen av kaken. Det neste jeg gjorde var å sette navnet til bursdagsbarnet på den ene siden av kaken i forskjellige farger.
Deretter trykte jeg ut stjerner ,i de samme fargene som bokstavene, i flere forskjellige størrelser og plasserte dem rundt på hele kaken. Jeg lagde også ett blått kantbånd som jeg festet nederst på kaken slik at ikke skjøten mellom kaken og fatet syntes.
Til slutt skjærte jeg ut for hånd ballonger i forskjellige farger som fikk plass på toppen av kaken rundt Doraemon figuren, slik ble det litt mere bursdagspreg over kaken.
Bursdagsbarnet ble veldig fornøyd med kaken og jeg har fått flere rapporter på at den også smakte fortreffelig , og det er nesten hovedpoenget for meg.
Denne gangen klaffet alt og jeg var selv veldig fornøyd med kaka. Alltid gøy når det skjer. Håper du fikk litt inspirasjon til å bake selv også, det er jo så morsomt og avslappende spør du meg.
                                Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario