lunes, 24 de noviembre de 2014

Dåpscakepops

Til Jimenas barnedåp og det tilhørende kakebordet var det også på sin plass men litt cake pops. Cake pops slår alltid ann hos den yngre garde og jeg visste jo at en del av de inviterte var barn så da måtte det bakes cakepops. 
 Jeg valgte å lage mine Skogsbær cakepops som du finner her på bloggen. Det var to grunner til at jeg valgte disse , først og fremst fordi jeg har lagd dem mange ganger før og for det andre for at de alltid faller i smak. De er virklig kjempegode.
Som vanlig må cakepopsen litt i fryseren , ca 10 minutters tid når deigen er rørt sammen og cake popsen er ferdig trillet. Deretter stikker du cakepops pinnene i smeltet sjokolade før de stikkes inn i cakepopsene
 Deretter bærer det inn i fryseren igjen ca 20 minutter slik at pinnene fester seg. Denne gangen ble cakepopsene trekt med melkesjokolade. Som sagt ,hvordan jeg lager skogsbær cakepopsene og oppskriften, finner du her på bloggen. Denne gangen dekorerte jeg cakepopsen med en liten rosa blomst samt ett par babyføtter i sukkerpasta, passende tema for en barnedåp.
De rosa blomstene lagde jeg ved hjelp av en miniutstikker jeg har ,de fikk så en sukkerperle hver i midten. De små babyføttene er lagd ved hjelp av en silikonform jeg har. Dette var veldig små detaljer og det var veldig pirkete å få alt på plass.Men jeg ble veldig fornøyd med sluttresultatet. Det så nesten ut som om de små føttene var på vei ut av cakepopsen.
Om du skal dekorere cakepops med dekorasjoner i sukkerpasta, lønner det seg å lage dekorasjonene ett par dager i forveien slik at de rekker å bli stive ellers smelter de inn i den varme sjokoladen og det blir bare klin. Vel som sagt så var jeg fornøyd med disse og det tror jeg gjestene også var, det var ihvertfall ikke en eneste en igjen etter selskapet. 
                               Ha en fin bakedag videre!



No hay comentarios:

Publicar un comentario