viernes, 10 de febrero de 2017

Valentinestapas; Butterdeigshjerter med tomat

Fredag igjen og Valentinesdagen lurer rundt hjørnet,jeg er litt fan av dagen det skal jeg ærlig innrømme,men det har dere vel skjønt nå dere som stikker innom her av og til,så da blir det selvfølgelig en tapas med Valentinessvung over seg her på bloggen i dag.Disse butterdeigshjertene med tomat smaker nydelig og er slettes ikke vanskelige å lage.
Jeg har dessuten juksa litt med disse og brukt ferdig kjøpt butterdeig så da blir det hele mye enklere. Om du vil prøve deg på å lage disse til noen du er glad i nå i disse Valentines tider trenger du følgende ingredienser;

          3-4 butterdeigsplater          /         masa de hojaldre
                 1-2 tomater                 /            1-2 tomates
         philadeflia krydderost         /   philadelfia de finas hierbas
               hjerteutstikker               /       molde de corazon

Begynn med å sette ovnen din på 190 grader. Deretter finner du frem hjerteutstikkeren din,det er en fordel om den ikke er altfor stor,tenk på størrelsen med en munnfull. Om du ikke har en utstikker kan du bruke en skarp kniv og skjære ut hjerter også.
Trykk ut så mange hjerter du kan i mørdeigen din,deretter trykker du ut ett mindre hjerte inne i hvert hjerte slik at du får en bord som kan legges rundt ett helt hjerte.Veldig klønete forklart men jeg tror du ser hva jeg mener av bildet.
Du trenger altså to hjerter for å lage ett helt butterdeigshjerte.Finn så frem philadelfia krydderosten og legg ca 1 ts krydderost i midten av hver hjerte.
Så er det klart for å dele tomatene dine i skiver og trykke ut hjerter i tomatene også.Bruk den minste hjerteformen slik at tomathjertet passer innenfor hjerteborden.Legg tomathjertet på toppen av philadelfiaosten og legg hjerteborden i butterdeig på utsiden.
Som sagt litt klønete forklart men jeg tror du lett kan se av bildene hva jeg mener.Deretter er butterdeigshjertene dine klare for ovnen. Stek dem midt i ovnen på 190 grader til de hever seg og blir litt gyllene, ca 20-25 minutter.
 Det var det hele, butterdeigshjertene dine er nå klare til servering,la de avkjøles ett par minutter før du setter tennene i dem for tomaten er veldig varm. Jeg liker disse best servert varme,når de blir kalde syntes jeg smaken forandrer seg.
Det fine med butterdeigen er at du kan lage disse klare på forhånd og sette dem i kjøleskapet,slik at det bare er stekingen som gjennstår da går det fint å servere dem varme.
Håper du fikk lyst til å glede en du er glad i nå,enten det blir i dag eller på selve Valentinesdagen. Titt gjerne innom her snart igjen det kommer mere Valentines inspirasjon fremover og klarer du ikke å vente finner du over 30 Valentinesinspirerte oppskrifter under Valentine kategorien her på bloggen.

Ha en fin helg!

No hay comentarios:

Publicar un comentario