martes, 14 de febrero de 2017

Valentines hjertekake

En hjertekake må vi selvsagt ha på selveste Valentinesdagen,denne gangen dekorert med blomster og nydlig rosa smørkrem.Selve kakebunnen er av sjokolade,det hører liksom også med på Valentinesdagen synes jeg,og selvfølgelig er hele kaken bakt med kjærlighet.
 Til denne hjertekaken brukte jeg min vanlige sjokolade kakebunn,den har jeg bakt utallige ganger og den slår aldri feil. Oppskriften på den finner du her inne på bloggen. Den kan fint bakes i forveien å fryses ned også,slik at du bare dekorerer den dagen du skal servere den.
Sjokoladerøra ble deretter stekt i en liten 18cm hjerteform,som jeg på forhånd smurte godt med smør og strødde kokos i bunnen på,slik at kaken slipper formen lettere når den er ferdig stekt.
Jeg fyller formen 3/4 full,det vil si at du får litt sjokoladekake røre til overs om du bruker en like liten form som meg,det løser du enkelt ved å ha den resterende røren i muffinsformer som du steker ved siden av selve kaken.
Om du ikke har en hjerteform som meg kan du bruke en vanlig 20cm. rund kakeform og skjære ut ett hjerte av den ferdige stekte kakebunnen din. Da bruker du all røren og kaken din blir litt høyere.
Fyllet denne gangen ble bestemt av datteren i huset,hun er ganske så finspist så denne gangen lot jeg henne velge ,med ett håp om at hun spiser en bit hun også.Jeg delte kakebunnen i to og dynket hver bunn godt med eplejuice,deretter ble det ett tykt lag med nugatti og så en boks med tropisk blanding, alt etter datterens instruksjoner😊
Kaken ble så smurt opp med min vanlige smørkrem,som du finner oppskriften på her. Den ble farget rosa for annledningen. Deretter brukte jeg en stor stjernetip og sprøytet stjerner av smørkremen rundt hele kaken.
Så var det bare å finne frem rosa og litt grønn sukkerpasta og begynne å trykke ut blomster i forskjellige størrelser. Blomstene fikk også pynt i form av sukkerperler i forskjellige farger.
Alt i alt syntes jeg det ble en fin liten kake,og den passer jo ypperlig til Valentines,blomster og sjokolade er jo ganske så tradisjonel å gi bort på denne dagen. Håper du har en fin Valentinesdag,uansett om du feirer den eller ikke,og at du fikk litt Valentines inspirasjon nå.
Kanskje du fortsatt rekker å overraske en spesiell person i dag med noe hjemmebakt,flere ideer finner du under min Valentine kategori her på bloggen. Håper du titter innom her snart igjen.
Happy Valentines day❤❤

No hay comentarios:

Publicar un comentario