lunes, 18 de abril de 2016

Ninja Turtles kake

Mandag igjen og jeg byr nok en gang på kake her inne på bloggen.Denne gangen er det sønnens bursdagskake ifra Oktober i fjor da han fylte 5 år. Teenage Mutant Nina Turtle kake var ønsket og da spesielt han som heter Leonardo,det vil si han som har blått bind for øynene fikk mamma lære seg raskt;)
Det er rart hvordan kake ønskene for hvert år utvikler seg,Elias første kake var av hans favorittbamse og den finner du her om du vil se den. Når han ble 2 år var den største helten Lynet MacQueen. Til 3 årsdagen var det kun en liten enkel blå kake,da selve dagen ble feiret med Halloweenfest og selvsagt Halloweenbursdagskake.Til 4års dagen var det en ny helt på ønskelisten,nemlig Spidermann som altså i år ble byttet ut med Nina Turtles.
Tia flyr og kakeønskene forandrer seg etter alderen,skal bli spennende å se hva mamma må bake neste år.Vel det var litt minner men nå tilbake til 5 års kaken. Jeg brukte en av mine vanlige sjokoladekakebunner som du finner oppskriften på her på bloggen. Bursdagsbarnet fikk selv velge fyll og ville ha oreokrem,fremgangsmåten på oreokremen finner du her, og fersken og blir man 5 år får man selvsagt viljen sin når det gjelder kaken.
Så ble som vanlig kaken smurt opp med min smørkrem som du kan lese om her. Det må man alltid gjøre før man dekker en kake med sukkerpasta ellers vil sukkerpastaen smelte og skli av kaken. Så ble hele kaken trukket med grønn sukkerpasta,Nina turtle farge nr 1. Jeg googlet deretter ett bilde av disse skilpaddene og skar ut konturene av ansiktet i sort sukkerpasta.
Deretter kjevlet jeg ut blå sukkerpasta og la den som en maske over den øverste delen av kaken,jeg trykket ut en hvit og en svart sirkel til øynene og "limet" dem på også. Jeg bruker alltid bare litt vann som lim,det holder alltid.Deretter trykket jeg også ut bursdagsbarnets navn og alder og festet dem i front på kaken.
Jeg lagde også en liten bord med blått bånd nederst på kaken. Til slutt fikk jeg tungen på plass og Leonardo var ferdig. En ganske enkel kake å dekorere men den blir allikevel veldig dekorativ synes jeg. Det kan bli litt klabb og babb og prøving og feiling når man skjærer ut på frihånd,men med litt tålmodighet går det bra til slutt.
Bursdagsgutten var fornøyd og kaken smakte godt den så da konkluderer jeg med nok en vellykket kake. Håper du titter innom her snart igjen for mere inspirasjon,neste gang byr jeg på noe typisk spansk for den som skulle være interresert i det.
                                     Ha fin dag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario