lunes, 4 de abril de 2016

Bursdagskake

Jeg fortsetter med kakeoppdateringen som jeg begynte med før påske,det er fortsatt en del kaker som jeg har bakt og dekorert som ikke har kommet så langt som til bloggen. Dagens kake er en av dem,dette var også en av de kakene som var på mitt nå ødelagte minnekort så dere må ta til takke med mobilbilder også denne gangen.

Dette var en kake jeg lagde til en av mine beste venninner Silvia, når hun ble 40 år i fjor,det var en overraskelses kake som hun fikk på selve dagen sin på døra og hun ble veldig glad og overrasket kan jeg si.Hva selve kaken var fylt med husker jeg desverre ikke,begynner å bli gammel tror jeg,og siden kamerabildene er borte har jeg ikke noe bilde til å hjelpe meg heller.

Det jeg vet er at jeg brukte en av mine vanlige sjokoladekakebunner på 20 cm som du finner oppskriften på her på bloggen. Den sjokoladekaken er det alltid takknemlig å bake,den slår ikke feil. Før jeg dekorerte kaken ble den smurt opp med en rosa smørkrem. 
 Deretter valgte jeg å lage en slags kappe av hvit sukkerpasta til å trekke rundt kaken med. Jeg brukte forskjellige små utstikker som jeg lagde ett mønster med i sukkerpastaen,deretter "limer" du lokket av sukkerpasta fast i smørkremen rundt kaken din.
Det kan være kjekt med ett ekstra par hender når du gjør dette ellers slites lett sukkerpastaen din i stykker. Pass på å bruk ca.7-8mm tykk sukkerpasta for at den skal holde seg stående, jeg kjevler altså ikke like tynt som når jeg vanligvis trekker en kake med sukkerpasta.
Deretter lagde jeg litt forskjellige blomster i rosa sukkerpasta og sukkerperler til toppen av kaka,for at det ikke skulle bli bare rosa og hvitt og altfor kjedelig la jeg til noen grønne blader som straks ga mere liv til kaka.
Denne gikk det relativt greit å lage,den største utfordringen var å få mønsteret rundt kaken i lik høyde og avstand,men med en linjal og litt tålmodighet ble det ikke så værst til slutt syntes jeg.
Bursdagsbarnet var også fornøyd og kaken ble spist opp,så da er det godt skussmål for bakeren.Det vil bli flere kaker fremover her på bloggen så følg med.Du kan gjerne titte innom meg på instagram også,heter Bakemester Snipp der også.
                                   Ha en fin dag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario