lunes, 18 de enero de 2016

Dåpskake

Her kommer det nok en kakeoppdatering fra i fjor sommer, denne gangen en dåpskake til lille Alejandro. Denne syntes jeg det var veldig morsomt å lage og jeg ble også veldig fornøyd med resultatet, en klassisk blå kake til gutt ,som allikevel ble stilfull syntes jeg.
Om du skal bake dåpskake i den nære fremtid kanskje denne kan være til inspirasjon. Jeg brukte denne gangen en stor sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen. Husk at kakenbunnen gjerne kan bakes god tid i forveien og fryses ned. Kaken ble deretter fylt med ananas og fersken samt melkesjokoladefluff; oppskrift her.
Denne kakenbunnen blir akkurat passe høy til å dele i 3 deler. Kaken ble så smurt med min vanlige smørkrem før jeg trakk den med vanlig hvit sukkerpasta. Dekorasjonene holdt jeg i to blånyanser denne gangen. Hoveddekorasjonen var en klassisk kosebamse som jeg plasserte midt på kaken.
Han fikk selskap av tre små sommerfugler med sølvperler. Deretter trykte jeg ut dåpsbarnets navn og datoen for dåpen og plasserte det rundt kosebamsen.
Rundt kaken lagde jeg to border, en rundt toppen og en rundt bunnen på kaken, jeg brukte to forskjellige blomsterutstikkere og kombinerte blomstene med de to forskjellige blåfargene. De fleste blomstene fikk spiselige sølvkuler som pynt.
Det å kombinere to forskjellige farger når du lager blomsterdekorasjoner gir straks kaken mere liv. Det tar litt lenger tid men sluttresultatet er verdt det.Denne kaken ble jeg som sagt veldig fornøyd med.
Dåpsbarnet selv viste ikke stor interesse men foreldrene hans var også veldig fornøyde og kaken den ble spist opp,så da er jeg fornøyd. Dette var en morsom kake å lage og jeg håper du fikk lyst til å bake nå eller at du fikk litt inspirasjon om en dåpskake står på agendaen.
Og skulle det var en jente du skal bake til er det jo bare å bytte ut blå sukkerpasta mot rosa og vips så har du en klassisk dåpskake til jente.
                                  Ha en fin bakedag videre!


No hay comentarios:

Publicar un comentario