lunes, 24 de diciembre de 2018

Jule drip cake

God jul til alle mine lesere,i dag er den store dagen ,jeg håper dere har senket skuldrene og nyter hvert minutt av den magiske julaften. Tradisjonen tro byr jeg på en kake her inne på julaften. I dag en drip cake med juletema,disse kakene har jo vært super populære i år så da fikk det bli en julevariant også. 
Denne er pyntet med litt peppermynte og snøflak i sukkerpasta og går i julefargene rødt og hvitt. Det fine med disse drip kakene er at de kan dekoreres litt med det du selv vil og har for hånden. Selve kakebunnen jeg brukte til denne finner du oppskriften på her på bloggen,den eneste forskjellen var at jeg tilsatte 3 ts pepperkakekrydder i røren,det smakte kjempegodt.
Kaken ble deretter fylt med hermetiske mandariner og oreokrem,den finner du oppskriftem på her. Deretter er den smurt opp med smørkrem som du også finner oppskriften på her, neste steg var å trekke kaken med rød sukkerpasta. Så smeltet jeg hvit kokesjokolade og hadde den over toppen på kaken.
For å få den riktige drip effekten bruk en spatula til å "hjelpe" sjokoladen over kanten på kaken ,slik at den renner fint ned på sidene. Deretter er det som sagt bare å bruke fantasien til å pynte kaken. Sett pynten  ned i den smeltede sjokoladen før den stivner helt.
Enkelt og greit å pynte og jeg lover deg at den smaker godt. Nå blir det noen dager med helt fri på meg her inne men du skal ikke se bort ifra at jeg dukker opp i romjulen. Ha en super julaften alle mann,håper dere får det dere har ønsket dere. Selv skal jeg nyte mammas ribbe og senke skuldrene ytterligere noen hakk.
Ha en fin julaften!

No hay comentarios:

Publicar un comentario