sábado, 1 de diciembre de 2018

Raske pepperkaker

Da var det endelig første desember og lov til å pynte til jul og begynne å glede seg til denne nydelige høytiden. Jeg elsker julen og pynter,baker ,pakker inn gaver og koser meg med førjulstiden.Og første desember til ære så starter jeg med årets juleblogging her inne på Bakemester Snipp. Først ut er superraske pepperkaker som du ikke engang trenger ovn for å lage.Ja du leste riktig pepperkaker uten ovn, men du trenger ett vaffeljern. 
 Disse pepperkakene blir supergode og stekes i vaffeljernet og du rører dem sammen på 10 minutter ,så disse kan alle rekke å bake til jul. Om du vil prøve deg på ca 25 stk av disse raske og gode pepperkakene trenger du følgende ingredienser:

              100g smør                /          100g de mantequilla
               1dl sukker                /                 1dl de azucar
                   2 egg                   /                      2huevos
                  2dl mel                 /                  2dl de harina
        0,5 ts vaniljesukker        /        0,5cdta azucar avanillado
          0,5ts bakepulver          /        0,5 cdta de levadura royale
   1,5ts pepperkakekrydder   /   1,5cdta de especies de pepperkaker

Begynn med å ha smør og sukker i bakebollen din,pass på at smøret er romtemperert. Pisk det hvitt og luftig før du pisker inn ett og ett egg av gangen. Visp godt mellom hvert egg.
Ha deretter i vaniljesukker,bakepulver og pepperkakekrydder. Jeg bruker ferdig kjøpt pepperkakekrydder ifra Santa Maria ,jeg syntes det er det beste pepperkakekrydderet.Pisk videre på lav hastighet.
Til slutt visper du inn melet ditt litt etter litt, til du får en ganske fast men allikevel klissete deig. Sett deretter på vaffeljernet ditt og la det bli ordentlig varmt før du steker pepperkakene dine.
Jeg har ett veldig lite vaffeljern så jeg måtte steke en og en pepperkake ,men har du ett større vaffel jern kan du fint steke flere av gangen ,en pepperkake i hver vaffelrute. Legg en spiseskje med røre i jernet og lukk det igjen.
La pepperkaken stekes i ca 1 minutt til den har fått en gyllen farge ,legg den så over på rist for å avkjøles.Pepperkaken er fortsatt myk når du tar den ut av vaffeljernet men stivner og blir crispy når den blir kald.
Som sagt raske pepperkaker som smaker supergodt og som barna i huset syntes det er morsomt å lage. Jeg har allerede måttet lage en porsjon nummer to her i huset og det spørs nok om ikke det blir enda en før julen er over.
Håper du fikk lyst til å prøve deg på disse raske pepperkakene nå , og gjør du det så setter jeg stor pris på å høre om du likte dem eller ikke, gjerne i kommentarene under her eller på instagram ,jeg heter Bakemester Snipp der også.
Skulle ikke disse raske pepperkakene falle i smak så finner du godt over 110 andre juleoppskrifter her på bloggen,så det skulle være noe for enhver smak. I desember blir det jul i fokus her inne og jeg håper du titter innom for juleinspirasjon. 
Happy desember!

No hay comentarios:

Publicar un comentario