lunes, 27 de marzo de 2017

Bursdagskake jente

Da var det på tide med en kake her inne på bloggen igjen ,denne gangen en bursdagskake til Ana som jeg også fikk æren av å lage denne bursdagskaken til i fjor ,da fikk jeg fri hender, i år var det ønske om ett symbol på toppen av kaken og da ble det selvfølgelig det,"kunden" har alltid rett vet du😉
Har kalt denne bursdagskake til jente da vel fargene ikke akkurat ville passet i en guttebursdag. Jeg valgte å dekorere med smørkrem og ikke trekke kaken med sukkerpasta denne gangen og det ble veldig pent syntes jeg.Utgangspunktet for kaken var min ufeilbare sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen.
Jeg liker å bake kakebunnen i god tid i forveien og fryse den ned,dette er det to grunner til. Den første er at det er mye lettere å skjære kaken i tre rette deler når den er halvtint ,og nummer to er at du ikke må vente med å ha i fyllet i kaken da den allerede er kald.Kakefyllert denne gangen ble marshmallows krem.
Fryktelig enkelt å lage,du pisker 3 dl fløte sammen med 3-4 spiseskjeer melis og har i mini marshmallows. Disse "smelter" sammen med kremen inne i kaken og fyllet smaker nydelig av marshmallows.I tillegg puttet jeg inn litt hermetisk fersken.Deretter ble hele kaken smurt med smørkrem.
Oppskriften på min smørkrem finner du her inne på bloggen.Denne gangen lagde jeg dobbelt porsjon siden kaken både skulle smøres opp og pyntes med smørkremen. Jeg farget den i en nydelig mintgrønn farge,den ser veldig grønn ut her på bildene men den var mye lysere og mere delikat i virkligheten.
Deretter brukte jeg en rund tipp og sprøytet ut på siden av kaken ,med hjelp av baksiden på en skje dro jeg smørkremen utover slik at det ble ett fint mønster. Veldig enkelt å gjøre men ser super profft ut. Innimellom plasserte jeg ut rosa sukkerpastablomster med en spiselig sølvperle i midten.
På toppen ble symbolet jeg ble bedt om å ha med på kaken plassert og deretter laget jeg en bord med smørkrem ved å sprøyte på samme måte som rundt på sidene på kaken.
Selve kaken ble enkel stilmessig men samtidig dekorativ syntes jeg. Har fått tilbakemeldinger på at bursdagsbarnet selv likte både dekoren og smaken på kaken så da er jeg fornøyd.
Håper du fikk lyst til å bake nå og at du titter innom meg her på bloggen snart igjen.Det kommer flere godsaker fremover på bloggen.
Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario