viernes, 12 de abril de 2013

Pernilles Bursdagskake

Når jeg var hjemme i fjor sommer var det mitt eldste tantebarn Pernilles bursdag og det måtte jo selvsagt feires med kake. Bursdagsbarnet selv hadde ingen ønsker for kaka, så Tante fikk frie hender. Bestemte meg for å prøve meg på en kake med kvikk lunsj som "kant" på kaka, har sett det på mange blogger og synes det er en gøyal kake, som absolutt ikke er vanskelig å lage heller.
Toppen ble pyntet med fargerike sjokoladeknapper og rundt kaka knøt jeg ett rosa sløyfebånd som prikken over ien. Synes den ble dekorativ og fin, og ikke minst fargerik. Gøyal kake rett og slett. Om du vil prøve trenger du følgende; 

  sukkerbrød(Oppskrift her )         /      bischozo (receta aqui )
              2 bananer                         /               2 platanos
      1 boks mandariner                 /       1 lata de mandarinas
       bringebær syltetøy                 /    mermelada de frambuesa
 melkesjokoladefluff (se her)       /   nata de chocolate con leche 
   ca 12 pakker Kvikk lunsj           /       ca12 paquetes Kit Kats
  1 pose sjokoladeknapper          / 1 bolsa de chocolatinas de color

Lag kakebunnen og la den avkjøles godt, del den deretter i to og dynk bunnen med saften fra de hermetiserte mandarinene. Smør så på ett lag med bringebærsyltetøy, legg på mandarinbåtene og oppskjært banan. Jeg liker å bruke mye banan det gir veldig god smak på kaka synes jeg.
Deretter hadde jeg på melkesjokoladefluff (oppskriften finner du her) Smørte så sjokoladesmørkrem runt og oppå hele kaka,oppskrift på den her ,før jeg "limte" Kvikk Lunsj sjokoladene rundt kanten på kaken med smørkrem.
Jeg knøt så sløyfebåndet rundt kaka slik at det hjalp til med å holde Kvikk Lunsjen på plass til smørkremen hadde stivnet litt. Så er det bare å strø sjokoladeknappene på toppen av kaka, sette på lys og finne noen som vil blåse ut lysene. Pernille hadde god hjelp av min lille prins denne gangen.
Tante gratulerer igjen verdens fineste Pernille med dagen som var, nå gleder tante seg til å feire den neste bursdagen din om ikke altfor lenge.
Skjønner fortsatt ikke helt hvor stor ho har blitt, hvor ble det av tiden. Vel man begynner vel å bli gammel , tror nok det er der det ligger. Uansett håper du ble insprert til å prøve, som sagt veldig enkelt, og kaka ser imponerende ut.
                                    Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario