miércoles, 10 de abril de 2013

Monster High kake 2

Da var påsken definitivt over for denne gang og jeg fortsetter med kakeoppdatering her på bloggen. Under 5 snart 6 åringens Monster High bursdag fikk jeg en tårevåt forespørsel av en av hennes venninner om ikke hun også kunne få Monster High kake til sin bursdag, og hvem kan vel si nei til noe sånt. Så da var det bare å sette igang igjen. Monster High kan jeg jo ut og inn nå , blir lekt med og sett på ca.10000ganger i løpet av en uke her i heimen. Og neida mamma er IKKE lei av Monster High. Jeg fikk frie hender når det gjaldt dekorasjonen av kaka, men fyllet i kaka måtte kun være sjokolade da bursdagsbarnet ikke liker noe annet i kakene sine
Jeg begynte med å bake sukkerbrød etter tre like metoden , som du finner oppskrift på her, for morro skyld hadde jeg i litt rosa konditorfarge i røra slik at kaka ble rosa inne i også. Fyllet denne gangen var ganske enkelt som bestilt ,sjokolade,sjokolade og mere sjokolade. Jeg lagde to forskjellige sjokoladefluff, en av mørk sjokolade og en av melkesjokolade.Til sjokoladefluff trenger du ;

                       3dl fløte           /           3dl de nata 
                200g sjokolade    /     200g de chocolate

Varm opp fløten og la sjokoladen smelte i den, det må IKKE koke, la det hele avkjøles og stå kaldt i minst 8 timer før det piskes som vanlig krem.Jeg brukte Lindt 70% mørk sjokolade i den ene fluffen og Lindt melkesjokolade i den andre fluffen denne gangen. Jeg delte kaken i tre og hadde mørk sjokoladefluff i det ene laget blandet med hvite sjokoladeknapper.
 Det andre laget bestod av melkesjokoladefluff med hvite sjokoladeknapper , sjokolade på sjokolade som bedt om av bursdagsbarnet.
Kaken ble sparklet med hvit smørkrem ,jeg våget ikke å bruke sjokoladesmørkrem da jeg var redd den skulle synes igjennom sukkerpastaen,i ettertid ser jeg att det ikke hadde vært noe problem,men da vet jeg det til neste gang.Smørkremen ble laget etter denne oppskriften;

               150g smør         /           150g de mantequilla
                  2ts melk           /         2cucharaditas de leche
          1ss vaniljesukker    /     1cuchara de azucar vanillado
               4-5dl melis        /             4-5dl azucar glace

Pisk melken og vaniljesukkeret inn i  det romtempererte smøret ,ha deretter i melisen litt etter litt til du får en jevn og smørbar krem. Melismengden jeg bruker varierer litt fra gang til gang så du må nesten kjenne etter selv når kremen har den rette konsistensen.Så er det bare å dekke kaken med smørkremen. Vær nøye slik at du får en rett og fin flate å legge sukkerpastalokket på.
Kaken denne gangen ble trekt i turkis sukkerpasta,da det er en typisk Monster High farge, på toppen fikk Monster High hodeskallen plass sammen med bursdagsbarnets navn i rosa.
 Jeg lagde også ett rosa kantebånd på kaken av halve stjerner. Deretter skjærte jeg ut strimler av svart sukkerpasta som ble plassert rundt omkring på kaken slik at det skulle se ut som leopardmønster,noe Monster High dukkene bruker i fleng.
Til slutt plasserte jeg en hel masse sølvperler rundt omkring på kaken også, disse synes ikke så godt på bildene men det ble veldig effektfult på kaka. Litt bling bling er helt nødvendig på en Monster High kake.
Alt i alt ble jeg mere fornøyd med resultatet av denne Monster High kaka enn den første Monster High kaken jeg lagde,synes denne var stiligere og litt "ryddigere".
Bursdagsbarnet var også fornøyd og har fått rapporter på at kaka smakte godt ,så da er jeg fornøyd.
                                       Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario