miércoles, 29 de abril de 2015

Spidermannkake 2

Det måtte jo komme,nok en Spidermann kake publiserer jeg her på bloggen i dag, og noe sier meg at det ikke blir den siste heller. Om dere husker den Rosa blomster bursdagskaken som jeg bakte på bestilling, så kom det nok en kakebestilling fra den samme mammaen på bursdagskake til storebroren. 
 Om lillesøster var i tvil når det gjaldt temaet for kaken var storebror veldig sikker på at han ville ha en Spidermannkake. Så da var det bare å sette seg i tenkeboksen igjen og begynne å tegne designet. Denne gangen ble det en sittende Spidermann, han var litt vanskligere å modellere,men jeg ble ganske fornøyd med sluttresultatet.
Fargevalget blir jo uungålig litt like på disse kakene som har samme tema, men jeg synes likevel denne ble annerledes enn den andre Spidermannkaken som jeg ladge til min lille gutt. Bursdagsbarnet var kjempefornøyd så da ser jeg meg fornøyd også.
Til selve kaken brukte jeg den samme sjokoladekakebunnen som til den andre Spidermannkaken, det er en kakebunn som blir akkurat passe kompakt og som det er lett å dele i to eller tre lag alt ettersom du føler for det. Jeg delte den i to denne gangen, kaken ble fylt med non stop og melkesjokoladefluff som du finner oppskriften på her på bloggen. Alt etter ønske fra bursdagsbarnet.
Deretter ble den trekt med smørkrem, oppskriften på den finner du her inne på Bakemester Snipp. Deretter ble hele kaken trekt med blå sukkerpasta. Denne kaken ble pyntet en sen hverdagskveld og ideen var å ta steg for steg bilder av det hele, men da jeg fant fram kameraet var det slutt på batteriet og jeg hadde rett og slett ikke tid til å vente på at batteriet skulle lades opp,da kaken skulle leveres neste formiddag. Så dere får ta til takke med bilder av det ferdige resultatet.
Det jeg kan si er at om du skal lage figurer i sukkerpasta med litt høyde på som denne Spidermannen, er det en fordel om du har god tid. De forskjellige kroppsdelene kan med fordel tørke en time eller to hver for seg før du "limer" dem sammen med vann. Jeg hadde som sagt dårlig tid og dermed ble min Spidermann litt skjev, dette unngås som sagt om delene får tørke litt før de monteres sammen.
Selve edderkoppnettet på de røde delene på Spidermann tegnet jeg på med en spiselig penn som jeg har. Denne gangen hadde han ett av sine velkjente nett i den ene hånden som hadde fanget tallet 5,som var årene som bursdagsbarnet fylte. Dette nettet lagde jeg av svart sukkerpasta.
Resten av kaken ble dekorert med bursdagsbarnets navn og stjerner som jeg trykket ut av gul sukkerpasta som jeg teksturerte litt først, men en teksturkjevle. Rundt kanten på kaken lagde jeg en bord med små kuler i rød og blå sukkerpasta.
Vel, jeg ble fornøyd med kaken, til tross for en litt skjev Spidermann, og som alltid kunne jeg senke skuldrene betraktelig da kaken var levert og jeg fikk en sms fra en fornøyd mamma som kunne rapportere om tomt kakefat og stor begeistring bland selskapets gjester.Vel når sant skal sies så er kanskje ikke 5 åringer de mest kravstore kakepublikum,men jeg tar til meg den gode kritikken jeg får.Håper du fikk lyst til å bake.
                               Ha en fin bakedag videre! 

No hay comentarios:

Publicar un comentario