viernes, 24 de abril de 2015

Fredagstapasen; Baconsurret kjeks

Fredag igjen og jeg tar det veldig med ro i dag,etter en uke med konstant hodepine, velkommen pollen og allergi,så synes jeg at jeg fortjener det. Men tapas må vi jo ha så da dukket denne opp i hodet, dette er vel en av de enkleste tapasene som kan lages men den smaker allikevel som det beste gourmetmåltid.
  Denne tapasen forbereder du på 10 minutter, deretter lager den seg selv i ovnen mens du kan ligge på sofaen, perfekt løsning på en dag som du er litt sliten men allikevel har lyst på noe godt å spise.Om du ble fristet til å prøve trenger du følgende ingredienser;

         1 pakke Tuc kjeks         /    1 paquete de galletasTuc 
            1 pakke bacon           /        1 paquete de bacon
         revet parmesanost        /     queso parmesano rallado

Sett ovnen din på 130 grader. Begynn så med å telle baconskivene dine, i spanske baconpakker er det som regel 10 skiver så dermed får du 10 tapas. Som du sikkert har skjønt trenger du en skive bacon til en tapas. Ta deretter like mange Tuc salte kjeks som du har baconskiver. 
Jeg vet ikke om Tuc kjeks er få tak i hjemme i norge, men du kan bruke en hvilken som helst salt kjeks. Deretter trenger du revet parmesan ost, hvor mye, må du nesten bare se ann, ta det litt på "feelingen" og se ann hvor mange kjeks du skal bruke.Ha litt revet parmesan på hver kjeks.
Deretter surrer du en baconskive rundt hver kjeks , pass på at du dekker kantene på kjeksen godt slik at ikke parmesanosten renner ut når den smelter.
 Legg så de baconsurrede kjeksene på en bakepapirkledt bakeplate , og sett dem midt i ovnen på 130 grader i 2 timer.Det høres veldig lenge ut men stol på meg, det blir bra til slutt.
Så er det bare å glede seg til å spise ,smaker fantastisk synes jeg og disse nesten krever en øl som tilbehør. Håper jeg har fristet deg til å prøve, om du gjør det blir jeg veldig glad for å høre hva du syntes.
Blir veldig glad for tilbakemeldinger på instagram også, heter Bakemester Snipp der også om du skulle ha lyst til å følge meg der, der blir det også litt oppdateringer fra daglilivet her i spania.
                             Ha en fortreffelig fredag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario