lunes, 19 de enero de 2015

Aristokattene bursdagskake

Når tantes gullunge Josefine ble 7 år så var ønsket en kake med katter ,og det måtte jo selvfølgelig oppfylles siden jeg var hjemme i norge i påsken når bursdagen intraff. Jeg tok utgangspunkt i Disneys aristokattene og det ble til slutt lille søte Marie som fikk pryde kaken. Bursdagsbarnet ble veldig fornøyd, og det ble jeg også.
Selve kaken bestod av en av mine vanlige sjokoladekakebunner som du finner oppskriften på her på bloggen. Den ble deretter fylt med melkesjokoladefluff og ferske bringebær , alt etter ønske fra bursdagsbarnet. Oppskriften på melkesjokoladefluff finner du her på bloggen. Det smakte tydligvis godt for det var ikke stort igjen etter at selskapet var over.
Kaken ble deretter smurt opp med min vanlige smørkrem som du kan lese om her, den ble selvfølgelig farget rosa for annledningen ved hjelp av noen dråper pastafarge, når det er en liten prinsesse som fyller 7 år er det rosa som er tingen. Jeg smurte kaken med ett tynt lag med smørkremen før jeg la en stor sirkel med rosa sukkerpasta på toppen.
 Deretter sprøytet jeg smørkrem med en stjernetyll rundt sirkelen og pyntet med noen lilla sukkerhjerter i midten av hver sprøytet stjerne. Resten av kaken ble også sprøytet med stjernespissen. 
For å bryte opp litt midt i alle smørkrem stjernene,lagde jeg noen rosa blomster i sukkerpasta med en rosa spisbar perle i midten,som ble plassert i tre rader fra toppen av kaken og ned ,slik at det ikke skulle bli for ensformig med bare smørkrem som dekor rundt.
Selve Marie fra Aritokattene ble lagd i hvit sukkerpasta , jeg synes selv hun ble ganske så lik originalen, og veldig søt. Jeg ble fornøyd med henne og barna i selskapet så med en gang hvem det var så da må hun jo ha lignet litt. Hun var ikke altfor vanskelig å lage heller.
Da Marie vel var på plass syntes jeg hun ble litt ensom på toppen av kaka så jeg lagde noen store trelags sukkerpasta blomster som hun fikk selskap av, og med det syntes jeg det ble akkurat passe med dekorasjoner på kaken. Liker ikke å overlesse kakene heller.
Bursdagsbarnet blåste fornøyd ut alle 7 lysene på kaken og den ble spist nesten helt opp, så da sier jeg meg fornøyd. Ble selv veldig fornøyd med kaken denne gangen, enkel men samtidig veldig stilfull.
Håper du ble inspirert til å bake litt ,disse kakene som er dekt med smørkrem er slett ikke vanskelige å få til, du trenger en tipp og litt tålmodighet ikke stort mer. De blir dessuten veldig dekorative synes jeg.
For mere bakeinspirasjon må du gjerne følge Bakemester Snipp på Instagram også, der kan du i tillegg se litt fra min hverdag her i Spania. Baker du noe ifra bloggen blir jeg kjempeglad for tilbakemelding her inne.
                                  Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario