viernes, 7 de marzo de 2014

Fredagstapas; Mini rocka rekecoctails

Da var det alt fredag igjen og dere som kikker innom her på bloggen vet at det er klart for tapas. Denne gangen er det min versjon av 80 tallets ustyrtlig populære rekecoctail, for hvem har vel ikke spist reker som badet i thousand island dressing med litt isbergsalat slengt oppi. 
Vel dette er min hyllest til alle dere , men i en litt rocka tapas versjon. Smaker friskt og godt, og kan lages i god tid før den skal nytes. Om du vil prøve trenger du følgende til 4 tapas;

            200g reker               /       200g de langostinos
   2 skiver ananas i lake     /           2 rodajas de piña
           4ss majones            /     4 cucharas de mayonesa
     2ss thousand island      /      2 cucharas de salsa rosa
          4 salte kjeks*            /         4 galletas saladas*
               pepper                 /                pimienta
           paprikapulver            /           pimenton dulce
              gressløk                /               cebollino 

Begynn med knuse kjeksen din i en pose, rull over kjeksen med en kjevle til du får fint pulver.*Du kan bruke den salte kjeksen du liker best eller den du har for hånden. Jeg har laget disse på bildet med salte Tuc kjeks, men andre ganger har jeg brukt Ritz kjeks og jeg har til og med brukt ungenes små salte fiskekjeks engang, så bruk det du har i skapet. Ha så kjekspulveret i bunnen på serveringsglassene dine.
 Deretter kommer den kjedeligste jobben , nemlig å rense rekene. Rens dem og ta av 4 stykker til å dekorere med, før du deler dem opp i småbiter. Deretter deler du opp ananasringene dine i småbiter også. Til slutt klipper du gressløken i småbiter.
 I en bolle har du så 4 spiseskjeer majones, om du orker å lage hjemmelaget smaker det selvfølgelig best, sammen med 2 spiseskjeer thousand island. Ha i litt salt, pepper og paprikapulver før du blander det hele godt sammen med en skje.
 Ha så ananas,reker og gressløk oppi majonesblandingen og rør det hele godt sammen. Ha så blandingen over i serveringsglassene på toppen av de salte kjeks smulene. Pynt med en reke på hver samt en liten bit sitron og dill.
 Da var min versjon av 80 tallets klassiker klar i tapasform. Ett glass hvitvin til annbefales så absolutt. Håper du ble fristet til å prøve,du finner dessuten mange flere oppskrifter på tapas under kategorien tapas om du fikk lyst på mer.
Om du prøver deg blir jeg alltid glad for tilbakemelding om hva du synes. Håper jeg fristet deg til å prøve. Husk at du finner meg på Instagram også.
                                    Ha en fin fredag videre!


No hay comentarios:

Publicar un comentario