martes, 25 de febrero de 2014

Blomsterkake til bryllup

Det er ett ordtak i Spania som sier "De una boda sale otra" som fritt oversatt til Norsk betyr noe sånt som av ett bryllup blir det flere,og det var nesten det som skjedde i sommer etter at jeg hadde lagd Bryllups minimuffins,Skogsbær cakepops og Brudepar Sugar Cookies til ett bryllup ble jeg straks spurt av en av gjestene i det bryllupet om å lage cakepops og en liten blomsterkake til deres "candy" bord i deres bryllup.
Jeg sa selvfølgelig ja, selvom jeg heller ikke denne gangen kjente brudeparet. Bruden hadde sett Blomster bursdagskaken jeg lagde til Olga på bloggen og ville ha en lignende men litt større og med andre farger. De hadde limegrønt og rødt som fargetemaer i bryllupet og ville ha kaken i de fargene. Kanskje ikke farger jeg ville ha valgt til ett bryllup, men kaken fikk da selvfølgelig de fargene. 
Siden dette var i juni i fjor og varmen var uutholdelig turte jeg ikke å satse på kremfyll som vanlig så jeg valgte å lage min klassiske eplekake og igjen fylle den med jordebærmousse. Oppskriftene og fremgangsmåten på dette finner du her på bloggen.
Jeg synes disse smakene blander seg sammen så godt og at jordebærmoussen blander seg perfekt med eplesmaken og kanelsmørkremen setter prikken over ien. Dessuten overlever denne kaken en stund i varmen,noe som er en fordel her nede i sommermånedene.
Når kaken var bakt og smørt opp med kanelsmørkremen trakk jeg den med limegrønn sukkerpasta,deretter satte jeg i gang med å lage sukkerpasta blomster i rød sukkerpasta slik som brudeparet hadde bedt om.
Jeg synes det ble litt vel monotont med bare rødt og grønt ,så jeg lyste opp med to gule blomster og litt mintgrønne blader og detaljer innimellom. Det ble mange blomster og jeg synes kaken ble fin til slutt,selvom det kanskje ikke er min favoritt blandt mulige fargekombinasjoner.
Brudeparet var veldig fornøyd så da er jeg fornøyd også,de fortalte meg at de hadde lagt den siste biten av kaken i fryseren for å spise den på sin 1 års bryllupsdag,det syntes jeg var veldig koselig å høre. 
                              Ha en fin bakedag videre!



No hay comentarios:

Publicar un comentario