jueves, 14 de marzo de 2013

Lolas 1års bursdagskake

 Siste kake ut til dåpen var Lolas bursdagskake, tantes lille gull fylte nemlig 1 år den samme dagen som hun ble døpt,så da måtte hun selvfølgelig få en bursdagskake også. Jeg valgte å lage en litt annerledes kake , med figurer fra Lolas hverdagsliv. Ble ganske fornøyd med denne og synes den var ett festlig innslag på kakebordet.
Valgte å lage en firkantet kake denne gangen,ikke den klassiske runde, som litt variasjon til alle de runde kakene på kakebordet. Jeg lagde vanlig sukkerbrød etter denne oppskriften.
Jeg fikk ett luftig og stort sukkerbrød som jeg delte i to like deler. Fyllet denne gangen var hjemmelaget ferskensyltetøy (oppskrift kommer etterhvert på bloggen) og kokosmousse.
Dette ble igjen toppet med nutellakrem som du finner oppskriften og fremgangsmåten på her.Kanskje litt smør på flesk , men kombinasjonen smakte veldig bra.
Kaken ble deretter smurt opp med vanlig smørkrem og deretter trekt med rosa sukkerpasta, i tråd med fargetemaet på kakebordet. Når det gjaldt dekorasjonene til kaken var jeg lenge i tvil hva jeg skulle velge som tema, til slutt ble det Lolas hund, hennes favorittkosebamse og Lola selv under en parasoll i solen. Rundt kanten pyntet jeg med mørk rosa stjerner.
Det ble noen stjerner på toppen av kaken også sammen med Navnet på bursdagsbarnet. Jeg synes det var innmari gøy å lage hunden, den ligner kanskje ikke akkurat på Lolas hund, men jeg synes den ble veldig fin og den så ganske så ekte ut.
Lyset på kaken var en annen favoritt for alle småjenter,velkjente Hello Kitty. Alt i alt ble jeg som sagt fornøyd med denne kaka. Lola måtte ha litt hjelp av mamma Ana men hun blåste til slutt ut lyset selv.
Vel dette var siste innlegg om kakebordet , håper du synes det har vært gøy å følge med på dette prosjektet og at du vil følge meg videre her på bloggen. Legg gjerne igjen en kommentar når du er innom her ,det blir jeg så veldig glad for.
                                    Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario