miércoles, 6 de marzo de 2013

Dåps cake pops

Til kakebordet måtte jeg selvfølgelig ha cake pops , det er jo blitt så populært og dessuten synes jeg selv de er veldig morsomme å lage. Blir litt som små kunstverk. Denne gangen var de rosa inni,de var stor suksess hos de minste jentene i selskapet,og de smakte nydelig av bringebær.
Som alltid med cakepops oppskrifter så har jeg ikke noe eksakte mål,deigen til cakepops må man lage litt på feelingen og dermed varierer mengdene man trenger litt etter hvilke ingredienser som brukes. Smak deg frem, det slår aldri feil. Denne gangen brukte jeg disse ingrediensene;

                1sukkerbrød                /                  1 bischozo
    1 stor boks philadelpiaost     /   1 lata grande de queso philadelfia
                 bringebær                  /                   frambuesas
            melkesjokolade             /                chocolate de leche
              div. kakepynt                /                    perlitas etc.

Begynn med å smuldre sukkerbrødet ditt til fine smuler i en food processor. Ta deretter bringebærene og la dem få samme behandling i food processoren slik at du får bringebærpuree. Jeg brukte ca 300g friske bringebær denne gangen, men som sagt det kan variere. Du kan også bruke frosne bær om du ikke får tak i friske. Bland så sammen kakesmulene med bringebærpureen.
Deretter har du i philadelfia osten din i den samme blandingen, ha i litt etter litt til deigen din har en passende konsistens, det vil si , til du kan rulle små boller av deigen som ikke blir altfor seige.
Deigen får en fin rosa farge og dessuten smaker den friskt og godt ,jeg liker dessuten å ha litt tyggemotstand i form av bringebærfrøene, om du foretrekker å fjerne dem ,siler du bringebærpureen din før du har den i kakesmulene. Form nå små kuler av deigen og sett dem på ett brett, la dem så få ca 10 minutter i fryseren. I mellomtiden smelter du sjokoladen du velger å bruke, jeg hadde melkesjokolade denne gangen. Ta så bollene ut av fryseren, dypp den ene enden på cakepopspinnen i sjokolade og trykk den forsiktig inn i cakepopsen. Deretter setter du dem tilbake i fryseren i ytterlige 40 til 60 minutter. 
Ta dem deretter ut igjen og dypp hver enkelt i den smeltede sjokoladen, pass på å ha strøssel og eventuellt kakepynt du skal bruke klar,og dekorer cakepopsene før sjokoladen stivner helt.La cakepopsene få noen minutter til i fryseren før du oppbevarer dem i kjøleskap frem til de skal serveres. Jeg brukte rosa og lilla kakepynt denne gangen ,i stil med resten av fargene på kakebordet ,som du kan lese mer om her på bloggen. Veldig jentete og lekkert synes jeg. Igjen beklager jeg litt dårlige bilder men som nevt før, så tok panikken meg litt når hele kakebordet skulle settes opp på selve dagen, så det ble så som så med bildene.
                                      Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario