miércoles, 14 de noviembre de 2018

Bryllupskake med solsikker

I sommer var vi bedt på bryllupsfest ute i det fri ,og det takker man jo ikke nei til ,spesilet ikke når det er gode venner som har giftet seg, og selvfølgelig måtte jeg jo ha med en bryllupskake til brudeparet som en del av gaven. Det er jo som kjent ikke så lett å kokkelere på andres kjøkken men det gikk da på ett vis og bryllupskake ble det ,pyntet med friske solsikker som er typisk for Soria der brudeparet kommer fra og der festen ble holdt.
Med de enkel midlene jeg hadde til råd ble det allikevel en fin bryllupskake syntes jeg og brudeparet de var veldig fornøyde og ikke minst overrasket. Kaken ble spist opp og rapportene var at den smakte godt og det er jo hovedsaken.Selve kaken bestod av to sjokoladekakebunner.Den minste kakebunnen finner du oppskriften på her,og den nederste og største kakebunnen finner du her på bloggen. 
Hver kakebunn ble så delt i tre deler og fikk to lag med fyll,etter de bakeforholdene jeg hadde måtte det hele holdes enkelt så det ble bringebærsyltetøy og oreokrem i hvert lag. Selve kakene ble dynket med appelsinjuice.Smakskombinasjonen med oreokrem,som du finner oppskriften på her på bloggen.og bringebærsyltetøy er knallgod det kan jeg love deg.
Deretter ble kaken smurt opp med min vanlige smørkrem,den kan du lage etter denne oppskriften,jeg valgte å lage en så kaldt "naked cake" da vi skulle være ute i friluft syntes jeg det passet.Deretter var jeg å plukket noen friske solsikker og pakket stilkene på dem inn i plastfolie og stakk en tannpirker inn i dem for å feste dem til kaken og volia så var den rustikke bryllupskaken ferdig.
Jeg juksa litt og brukte en ferdig kjøpt figur av ett brudepar på toppen,det var for varmt å modelere med sukkerpasta og dessuten var dette midt i ferien så da er det lov å jukse litt.Som sagt så var kaken en overraskelse til brudeparet og rubbel og bit ble spist opp og da er jeg fornøyd.
Gratulerer nok en gang til de nå ikke fullt så nygifte lenger og takk til deg for at du stakk innom meg her på bloggen,det setter jeg stor pris på.Titt gjerne innom snart igjen.
Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario