jueves, 15 de noviembre de 2018

Tapas; Oliven og ostebiter

Da var det fredag og vi skriver november på kalenderen allerede,nå er jo brått jula like rundt hjørnet,det går fort. Høsten har kommet for fullt hit til Toledo hvor jeg bor og om jeg ikke tar feil så har dere allerede fått en smak på vinteren hjemme i gamlelandet ,dermed blir det en varm tapas jeg byr på i kveld slik at den hjelper til å holde høst og vinterkulda ute.Nydelige oliven og ostebiter skal du få oppskriften på her i dag ,jeg lover deg at disse er kjempegode.
De er enkle å lage også og det er ikke mange ingrediensene du trenger, 10 minutter i ovnen og 5 minutter til å gjøre dem klare ,det kan vi alle klare selv på en fredagskveld. Om du vil prøve deg på denne nydelige tapasen trenger du følgende ingredienser;

                 1 baguette             /              1 pan
                 sorte oliven           /      aceitunas negras
               grønne oliven          /           aceitunas
              barbeque saus         /       salsa barbacoa
                   revet ost              /               queso

Sett ovnen din på 200 grader.Begynn med å dele baguetten din i to,her kan du bruke begge delene alt ettersom hvor mange gjester du skal ha eller hvor sulten du er. Jeg lagde bare 1/4 dels baguette denne gangen og det ble 6 tapas så da kan du ta utgangspunkt i det og doble eller tredoble oppskriften om du vil ha mere tapas.
Jeg brukte altså 1/4 del av baguetten og ca 8 grønne og 8 sorte oliven. Ha godt meg barbaque saus på baguetten din.Kutt deretter opp alle olivenene dine i små biter,både de sorte og de grønne. Pass på at du kjøper oliven uten stein,ellers blir det dobbelt opp med jobb.
Fyll deretter baguetten din med de oppkuttede olivenene og ha deretter over rikelig med ost.Jeg brukte tre forskjellige slags ost denne gangen ,men bruk det du har tilgjengelig det spiller ingen rolle.Sett deretter baguetten din på ett stekebrett og stek den midt i ovnen på 200 grader i ca 10 minutter,eller til osten har smeltet.
Deretter tar du den ut av ovnen og deler den opp i passe store biter,gjerne slik at hver bit blir en munnfull og det var det hele. Enkel oppskrift men jeg lover deg at det smaker nydelig. 
En favoritt hos ungene også,om du prøver deg på denne så blir jeg glad for tilbakemeldinger.Håper du fikk lyst på tapas nå ,kanskje du kan erstatte fredagstacoen med denne, uansett så ha en super helg, og titt gjerne innom her igjen snart.
Trivlig helg!

No hay comentarios:

Publicar un comentario