lunes, 20 de noviembre de 2017

Mandelkjeks

Tid for litt kjeks her inne på bloggen igjen,denne gangen mandelkjeks som falt i smak hos ungene,mens jeg derimot ikke ble like begeistret,men smaken er som baken heter det jo så fint så jeg byr dere på mandelkjeks i dag selvom det ikke var helt i min stil når det gjelder kjeks.Men som sagt barna spiste villig vekk.
Om du vil prøve deg på disse mandelkjeksene og fortelle meg hva du syntes ,så trenger du følgende ingredienser til ca. 25 stk kjeks;

      250g malte mandler    /   250g de almendras molidas
             250g sukker         /             250g de azucar
          4 eggeplommer      /           4 yemas de huevo
              mandelflak          /        almendras en laminas

Begynn med å ha de finmalte mandlene dine i bakenbollen sammen med sukkeret og blandt det hele godt sammen.Pass på å bruke skåldede mandler og at de er revet til fint mel.Ha så i 3 eggeplommer.
Bruk deretter hendene dine og klem det sammen til en fast deig. Rull små kuler av deigen og legg dem med litt avstand på en bakepapirkledt bakeplate.Sett ovnen din på 180 grader.
Før du setter mandelkjeksene inn i ovnen pensler du dem med den siste eggeplommen og strør over litt mandelflak.Stek dem deretter midt i ovnen i 12-15 minutter,til de begynner å få en gyllen farge i kantene.
Deretter er det bare å gjøre seg klar til å nyte mandelkjeksene sammen med en god kopp te.Disse smaker mye mandel og jeg er ikke så spesielt glad i mandler så kanskje nettopp derfor jeg ikke syntes noe om dem,missforstå meg rett her altså jeg spiste opp til flere men ikke en ny favoritt.
Håper du vil prøve deg allikevel og at du lar meg få vite hva du syntes om mandelkjeksen.Titt gjerne innom meg snart igjen og skulle du ha noen ønsker anngående oppskrifter så er det bare å si ifra.
Ha en fin bakedag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario