lunes, 9 de abril de 2012

Blodappelsin cupcakes

Det er allerede en oppskrift på blodappelsinmuffins her på bloggen, men jeg tør å påstå at dette er en forbedret utgave. Disse ble dessuten forvandlet til påskecupcakes, ved hjelp av hvit sjokoladefrosting og en ide jeg fikk mens jeg lagde påskesjokolade sammen med 4 snart 5 åringen.
 Smakskombinasjonen av blodappelsin og  hvit sjokolade er virkelig god og verdt å prøve.Om du vil lage blodappelsin muffins trenger du ;


               100g smør                     /          100g de mantequilla
                   2 egg                         /                    2 huevos
              1,5dl sukker                  /              1,5dl de azucar
            2ts bakepulver                /        2 chucaradita de levadura
          1ts vaniljesukker              /  1 chucaradita de azucar avanillado
        2dl blodappelsinsaft         /     2 dl zumo de naranjas sanguineas  
                 4dl mel                      /                   4dl de harina
             1 klype salt                   /                 1 pincho de sal
                                                                                            
          Begynn med å sette ovnen din på 200 grader. Pisk smør og sukker luftig.Deretter pisker du inn ett og ett egg, pisk godt mellom hvert egg gjerne 3-4 minutter. Press saften ut av blodappelsinene dine og bland den inn i røren.
 Pisk videre, mens du blander resten av de tørre ingrediensene dine i en bolle. Sikt så inn det tørre og rør alt forsiktig sammen med en slikkepott.
 Fyll muffinsformene dine 3/4 fulle og stek dem midt i ovnen , på 200 grader , i muffinsbrett. De er ferdig stekte etter 15- 18 minutter, de skal kun få en gyllen overflate så følg godt med på slutten av steketiden. Jeg fikk 16 muffins ut av min røre denne gangen.
Avkjøles på rist, disse kan fint spises som de er eller fryses om du vil det. Jeg lagde en frosting basert på hvit sjokolade og pyntet litt på dem,ordentlig påskecupcakes ble det, med gul frosting og påskesjokolade til pynt. Til frostingen denne gangen brukte jeg;


                 75g hvit sjokolade     /      75g chocolate blanco
                          1dl fløte             /              1 dl de nata
               50g philadelpiaost     /  50g de queso de philadelpia
                gul konditorfarge       /             colorante amarillo


Varm opp fløten og la sjokoladen smelte i den, husk at fløten ikke må koke. Avkjøl og sett den i kjøleskapet i minst 8 timer eller over natten, bland inn philadelpiaosten og pisk det hele til en tykk krem.
Jeg blandet inn litt gul konditorfarge før jeg pisket den opp , for litt ekstra påskefølelse. Kremen holder til ca. 10 cupcakes .Sprøyt ut med den tippen du best liker, og voila påskecupcakes. Jeg pyntet med sjokoladen vi hadde laget også og det ble riktig så fint. 
Deretter gjennstår det viktigste , å nyte smakskombinasjonene og å spise seg proppmett enten i solveggen eller foran peisen på påskens siste dag for denne gang.
                                Ha en fin siste påskedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario