domingo, 24 de abril de 2011

Blodappelsin cupcakes


Det er sesong for blodappelsiner nå, eller det heter visst ikke det lenger har jeg blitt fortalt, det heter røde appelsiner nå, men jeg holder en knapp på blodappelsiner jeg. Synes de smaker veldig godt og fryder meg fortsatt over rødfargen som dukker opp når man skjærer i dem , yes det ligner blod, men smaker nydelig.

Uansett blodappelsin eller røde appelsiner , jeg lagde cupcakes med dem her om dagen og de ble veldig saftige og gode, og de smakte av blodappelsin. Yummi , om du vil prøve trenger du;

      100g smør                       /             100g mantequilla
      2 dl sukker                       /               2 dl de azucar
         3 egg                            /                    3 huevos
        4 dl mel                         /                  4 dl de harina
   2ts bakepulver                 /    2 chucaraditas de levadura royal
 1 ts vaniljesukker              /    1 chucaradita de azucar vanillado
1,5 dl blodappelsinsaft    /  1,5 dl de zumo de naranjas sanguineas

Først presser du juicen ut av blodappelsinene til du får 1,5 dl juice, jeg trengte en og en halv blodappelsin til dette. 


Bland alle de tørre ingrediensene i en bolle.Deretter pisker du sukker og smør sammen til en luftig smørkrem. Pisk inn ett egg om gangen.


Så sikter du inn melblandingen og har i blodappelsinjuicen annenhver gang, rør så lite som mulig da blir muffinsene mye luftigere. 

 Fyll muffinsformene 3/4 fulle, disse hever ikke så mye og derfor er de så greie å bruke til cupcakes da overflaten blir veldig fin og rett, da blir det lett å dekorere.



Muffinsene stekes i ovnen på 180 grader i ca. 20 min. Se ann steketiden, den kan variere fra ovn til ovn.

Disse er kjempegode akkurat som de er , men om du vil kan du dekorere dem litt og vips så har du cupcakes. Denne gangen lagde jeg en frosting med blodappelsincurd og philadelphia ost. Til å dekke ca. 6 muffins brukte jeg;

100g philadefhiaost / 100g de philadelphia
10 ts blodappelsincurd / 10 chucaraditas de curd de naranjas sanguineas

Pisk det hele godt sammen ,så er det bare å sprøyte dem på toppen. Siden disse muffinsene blir rette og fine oppå trenger du ikke å jevne ut toppen før du sprøyter. Jeg pyntet dem også med blomster, gulrøtter og påskekyllinger som jeg hadde laget i sukkerpasta og sjokoladekaniner fra Lindt.



De ble riktig så søte syntes jeg, og smaken var det heller ikke noe å si på.Ett lite utvalg på sølvfat som naboen fikk nyte godt av.

                               Ha en riktig god påske videre!








No hay comentarios:

Publicar un comentario