lunes, 19 de noviembre de 2018

Pizza kake

Mammas minste gullunge har bursdag i oktober og til bursdagsselskapet ville han selv velge hva slags kake han skulle ha og valget falt da på pizzakake. Det vil si en kake som ser ut som en pizza men som smaker kake og ikke omvendt. Mamma lot seg selvfølgelig ikke be to ganger og satte igang med å bake pizzakake til minstemann.
Som vanlig brukte jeg min velbakte sjokoladekakebunn, som du finner oppskriften på her på bloggen,den er enkel å bake ,blir høy og flott og det beste er at den kan bakes god tid i forveien og fryses ned slik at du kankonsentrere deg om å dekoreree kake og ikke bake den dagen kaka skal serveres.
Kaken ble deretter fylt med oreokrem ,oppskriften finner du her, og bringebærsyltetøy etter strenge instrukser ifra bursdagsbarnet.Kaken pleier jeg alltid å dele i tre like tykke deler slik at det blir to lag med fyll i kaken.
Deretter var neste steg å smøre opp hele kaken med smørkrem.Fordelen med at den skulle se ut som en pizza var jo at smørkremen slettes ikke trengtes å farges den får jo en litt beige aktig farge som minner om fargen på pizzabunnen.Oppskriften på smørkremen finner du her.
Jeg tok en liten del av smørkremen og farget den rød med pastafarge og den ble så smurt utover toppen på kaken slik at det skulle se ut som tomatsaus.Deretter hadde jeg resten av smørkremen i en pose med en rund tipp festet til posen ,og jeg sprøytet ut smørkremen slik at den så ut som ost på toppen av pizzaen.
Jeg brukte litt lysrosa farget sukkerpasta til å lage borden rundt pizzaen og deretter var det bare å bruke fantasien og dukke ned i smågodt posen og finne det som kunne ligne på pizzafyll.Grønn paprika i form av lakritstenger,pepperoni av rød vingummi og sopp av brun vingummi ,mere trengtes ikke.
Til slutt skrev jeg med Elias 8 år med den røde smørkremen på siden av kaken slik at det ikke skulle være noen tvil om hvem som var bursdagsbarnet. Som sagt en veldig enkel kake å dekorere og morsom å servere.
Gull gutten var kjempefornøyd og ble feiret til sent på kvelds og kaken smakte godt ,så da var alle fornøyde. Håper du fikk lyst til å bake nå og skulle ikke denne pizza kaken friste finner du over 110 andre dekorerte kaker her på bloggen som du kan hente inspirasjon ifra.
Ha en fin bakedag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario