viernes, 23 de noviembre de 2018

Tapas: Fylt minipaprika

Brått så var det fredag igjen ,ukene bare flyr forbi og jeg kjenner at jeg begynner å bli litt stressa med at det snart er jul. Men,men det får gå i dag er det fredag og tid for å senke skuldrene og spise tapas etter en lang uke.I dag byr jeg på deilige fylte minipaprikaer, kjempegode og raske å lage,midt i blinken til fredagskosen.
Denne tapasen er ikke så pen å se på, men den smaker desto bedre det kan jeg love deg. Om du vil prøve deg på denne fredagstapasen trenger du følgende ingredienser til 12 tapas:

           6 minipaprika           /            6 pimientos mini
              2ss pesto              /              2cda de pesto
       2ss balsamicoeddik      /   2cda de balsamico vinagre
          2 ss olivenolje           /       2cda de aceite de oliva
         ca.100g chevre         /    ca 100g de queso de cabra

Begynn med å sette ovnen din på 200 grader,vask deretter minipaprikaene dine godt og del dem i to. Fjern stilken og frøene inni.
Ha deretter olivenolje,pesto og balsamico eddik i en plastpose og rist den godt slik at det blir godt blandet,du kan gjerne røre det sammen med skjeen.
Ha deretter i paprika halvdelene dine i posen og rist godt slik at de blir godt dekket av oljeblandingen. Ha dem deretter over på ett bakepapirkledt stekebrett og stek dem midt i ovnen på 200 grader i 15-20 minutter.
Når kantene på paprikaene begynner å bli litt brune og de krymper i størrelse tar du stekebrettet ut av ovnen og fyller hver paprikahalvdel med chevre,eller hvit geitost som noen kaller det, fyll godt opp og sett så stekebrettet ditt tilbake i ovnen i 3-5 minutter til chevren smelter.
Når den er smeltet er disse små herlighetene klare til å nytes. Dette er en tapas som smaker best varm så server den straks du tar de ut av ovnen. Kjempefint selskap til ett glass rødvin disse her.
Som sagt ikke en tapas som er pen å se på men den smaker helt nydelig så jeg håper du ikke lar deg lure av utseendet og prøver allikevel.Ha en super fredag og jeg håper jeg treffer på deg her inne snart igjen.
Trivlig helg!

No hay comentarios:

Publicar un comentario