lunes, 24 de abril de 2017

Browniepizza

 Pizza faller alltid i smak og er noe de fleste liker,i det siste har det dukket opp søte versjoner av pizza både på diverse blogger og i blader. Jeg måtte da selvfølgelig prøve meg på min egen versjon av søt pizza, nemlig browniepizza og det var stor suksess kan jeg rapportere om. 
Smakte nydelig , strengt tatt kan jo ikke brownie bli feil og med litt frisk frukt og vaniljetopping på kan det jo bare smake himmelsk . Om du ble fristet til å prøve trenger du følgende ingredienser;

                 100g smør                /          100g de mantequilla
          100g kokesjokolade          /      100g de chocolate negro
                    3 egg                     /                 3 huevos
                3,5dl sukker                /            3,5 dl de azúcar
            2ts vaniljesukker             /   2 cdtas de azúcar avanillado
                2 ss kakao                 /            2 cdtas de cacao
                   2dl mel                    /              2 dl de harina
        ca. 100g hasselnøtter          /          100g de avellanas
                     frukt                      /                    fruta
               vaniljekvarg                /            quark de vanilla

Sett stekeovnen din på 175 grader. Begynn med å med å smelte smøret og sjokoladen din i en kjele. La det avkjøles litt. 
I mellomtiden visper du sammen eggene , sukkeret , kakao og vaniljesukker med en stålvisp. Du trenger ikke å piske så hardt så det blir eggedosis.
Ha deretter i smørblandingen og visp det godt sammen. Sikt så inn melet ditt litt etter litt og pass på å røre kraftig slik at melet ikke danner klumper i brownierøren din.
Hell så røren i en bakepapirkledt pizzaform og strø hasselnøttene dine over hele formen,trykk dem litt ned med fingrene. Stek så brownien midt i ovnen i ca 20 min. Den skal være seig i midten.
 La så browniepizzaen avkjøles godt, gjerne i kjøleskap,i formen. Jeg lar den stå i minst 3 timer eller gjerne over natten.Ellers faller den lett ifra hverandre når du flytter den over på serveringsfatet.
 Når brownien er helt kald så har du den over på fat,så finner du frem kvargen din. Jeg liker å bruke vaniljekvarg men har du en annen favoritt så prøv deg gjerne frem med den. Smør kvargen jevnt utover brownien din.
Deretter gjenstår det bare å dekorere med frukt, bruk det du måtte ha i hus. Til denne brukte jeg mango, jordbær, blåbær, bringebær og kiwi, men her er det smak og behag som gjelder bruk det du liker ,jeg garanterer at det smaker himmelsk uansett.
Spør du meg så tror jeg den søte versjonen av pizza har kommet for å bli,jeg har allerede en ny variant oppe i hodet mitt,så får vi se om det blir ett nytt blogginnlegg av det i framtiden.Om du prøver blir jeg veldig glad for tilbakemeldinger enten her inne på bloggen eller på instagram, der heter jeg også Bakemester Snipp,følg meg gjerne.
April måned er snart over og videre fremover på bloggen nå så kommer jeg til å komme med tips og oppskrifter på diverse konfirmasjons og dåpskaker,da mai måned gjerne er høysesong for slikt. Litt 17 mai blogging blir det også selvfølgelig så titt gjerne innom snart igjen for mere bakeinspirasjon.
Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario