viernes, 11 de noviembre de 2016

Panerte aubergine skiver

Fredag brått og da er det tapastid her inne på Bakemester Snipp som vanlig.I dag en kjempegod variant med aubergine som ifølge småtrolla i huset nesten smaker som potetgull,jeg vil driste meg til å si at de til og med er hakket bedre enn potetgull jeg da.Smaker aldeles nydelig og er deilig crispy.
Disse er veldig lette å lage også ,om du vil prøve deg på disse trenger du følgende ingredienser til ca.12 panerte aubergine skiver;

             1 aubergine             /           1 berenjena
             1 stort egg              /              1 huevo
                 litt mel                 /               harina
               griljermel              /             pan rallado
                   salt                   /                  sal
   ca.70g revet parmesan    /     ca 70g de parmesano

Sett ovnen din på 220 grader. Begynn med å vaske og skjære auberginen din i ca 0.5cm tykke skiver.Størrelsen på auberginen din påvirker selvsagt hvor mange skiver du får,men en normalstor aubergine gir ca 12 skiver.
Pisk deretter egget ditt og ha vanlig hvetemel blandet med litt salt på en asjett.Vend deretter aubergineskivene dine først i hvetemel.
Deretter har du aubergineskivene over i asjetten som inneholder pisket egg og vender dem godt rundt i egget også.
Deretter blander du sammen den revne parmesanosten din og griljermelet, og til sist dypper du aubergineskivene i denne blandingen. Sørg for at de blir godt dekt.
Legg så de ferdigdyppede aubergineskivene på en bakepapirkledt stekeplate og stek dem midt i ovnen på 220 grader i 17-20 minutter.
Følg med underveis slik at de ikke blir brent,de skal være litt brune og crispy i kantene når de er ferdige.La de avkjøles ett par minutter før du gjør deg klar til å nyte denne ukens tapas
En av mine favoritter dette her,de smaker best varme syntes jeg men de kan fint spises kalde også om du skulle ønske det. Håper du fikk lyst på tapas nå i helgen,om du prøver deg på en av mine oppskrifter blir jeg veldig glad for tilbakemelding her inne på bloggen
Ha en trivlig helg!

No hay comentarios:

Publicar un comentario