martes, 15 de noviembre de 2016

Bursdagskake Irene

Da var det på tide med en kake her inne på bloggen igjen,nok en bursdagskake denne gangen til Irene en av min datters beste venner. Jeg har laget mange kaker til hennes søster Sofia du finner dem alle her på bloggen, men dette er den første bursdagskaken jeg lager til Irene. Ikke fordi jeg ikke har villet men Irene har bursdag i sommerferien og da er jo jeg som regel hjemme i norge,men denne gangen tok hun feiringen på etterskudd og da ble det endelig kake.
Siden Irene har sett mange av kakene mine spurte jeg hva hun ville ha og svaret var klart, stjerner,hjerter og navnet mitt. Jeg må innrømme at jeg pustet litt lettet ut for de kan være ganske så kravstore disse barna når det gjelder kakene de vil ha ,men denne gangen slapp jeg "billig" unna.
Sjokoladekake og oreokrem som fyll var også på ønskelisten til Irene,så da var det bare å sette igang å bake. Sjokoladekakebunnen jeg brukte finner du oppskriften på her på bloggen. den kan fint bakes i forveien og fryses ned, eller om du baker den samme dag som kaken skal dekoreres er det viktig at den er kjøleskapskald når du begynner å dekorere,ellers blir det lett kondens og sukkerpastaen din kan krympe.
Oppskriften på oreokremen finner du her på bloggen, jeg dynker alltid kakebunnen godt med appelsinjuice om det kun er krem som fyll i kakene mine,ellers kan det fort bli litt tørt.Så ble selvfølgelig kaken smurt opp med min vanlige smørkrem før den ble dekket med hvit sukkerpasta,litt som ett blankt ark klart til å bli tegnet på.
Jeg brukte rosa,blå,gul og rød sukkerpasta til å trykke ut hjerter med og de fikk plass på toppen av kaken,sammen med navnet irene og 9 for det var nemlig 9 år hun fylte. Deretter lagde jeg noen svarte sommerfugler i ulike størrelser som også fikk plass på kaken og det var det hele. En enkelt dekorert kake som det var fort gjort å pynte.
Irene ble strålende fornøyd og da er bakeren fornøyd også ,noen ganger er det viktig å huske at less is more. Håper du fikk litt inspirasjon nå, titt gjerne innom her snart igjen det kommer mye godt her på bloggen fremover.
                               Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario