miércoles, 9 de marzo de 2016

Fylte horn

Da jeg leste en artikkel hos Godt.no om deres mest leste oppskrifter i 2015 kom bakelysten over meg, ikke at den vanligvis er så langt unna men. Jeg bestemte meg for å prøve deres mest leste oppskrift som var hele norge baker Ida sine fylte horn,og det angret jeg ikke på .
Kjempegode og supre å ha i fryseren om du skulle bli lysten på noe godt,dessuten perfekte i matpakka.Bare positive ting,kanskje ikke så rart at det er den mest leste oppskriften. Det blir 16 supermyke nydelige horn av denne oppskriften,og jeg brukte to forskjellige fyll i disse,en defekt som bakeblogger er at det nesten aldri går å følge en oppskrift til punkt og prikke og derav to ulike fyll denne gangen.Om du vil prøve deg trenger du følgende ingredienser;

              3,5dl melk       /           3,5dl de leche
               50g gjær        /     50g de levadura fresca
                 1ts salt         /            1cdta de sal
               100g smør     /      100g de mantequilla
                  1l mel          /            1l de harina

Til fyllet trenger du;

           100g bacon             /          100g de bacon
       100g kokt skinke        /          100g jamon york
          100g cheddar          /    100g de queso cheddar
    100g revet mozarella    /        100g de mozarella
             basilikum              /               albahaca

Begynn med å blande alle de tørre ingrediensene en bakebolle,smuldre i gjæren og bland det hele sammen.
Smelt smøret ditt og bland det med melken slik at temperaturen på væsken din blir ca 37 grader.Sett så eltekroken på bakemaskinen din og ha det bløte i det tørre, elt deigen din i 5 til 10 minutter til du har en fast og fin deig.
Sett så deigen sin til heving under plast i ca 40 minutter,eller gjerne lenger enn det om du har tid.I mellomtiden sprøsteker du baconet ditt og deler den kokte skinken i småbiter.Når deigen er ferdighevet deler du den i to.Kjevl så de to delene ut til en stor sirkel og del hver sirkel i 8 trekantede deler.
Legg på 8 av trekantene,i den brede enden,sprøstekt bacon og revet mozarella ost,på de 8 andre trekantene legger du kokt skinke,cheddarosten og frisk basilikum.
Rull så sammen hornene og legg dem på en bakepairkledt bakeplate for etterheving. Dekk dem til med ett kjøkkenhåndkle og la dem etterheve i ca 30 minutter.I mellomtiden varmer du opp ovnen din til 225 grader.Pensle hornene med egg og strø over blå valmuefrø før du steker dem midt i ovnen i 10-13 minutter.
Avkjøl hornene på rist og gjør deg klar til å nyte,smaker himmelsk. Jeg vet ikke hvem som smakte best, begge kombinasjonen falt meg i smak,så du må nesten prøve selv. Om du gjør det blir jeg veldig glad for tilbakemeldinger om hva du syntes.
Følg meg gjerne på instagram også om du vil se litt mere av hverdagen min her nede i spania. Håper du titter innom her på bloggen snart igjen,det blir flere spennende oppskrifter fremover og en del supre tapas er også i vente.
                                 Ha en fin bakedag videre!


No hay comentarios:

Publicar un comentario