lunes, 13 de julio de 2015

Mango,bringebær og appelsin ispinner

 Barnas favorittaktivitet i varmen er selvfølgelig å spise is, men det kan bli litt vel mye enkelte dager, derfor synes jeg det er greit å ha ett litt sunnere alternativ på lur i fryseren. Disse kan spises med litt bedre samvittighet, og ungene merker ikke forskjellen, for dem er det viktigst å spise is.
Dette er vel snarere ett forslag til smakskombinasjoner enn en oppskrift, men denne har virkelig slått ann hos mine barn og barna i nabolaget nå i sommer , så den kan være verdt ett forsøk. Den kan fint spises av voksne også altså, og den har nok litt mindre kalorier enn en softis vil jeg tro. Du trenger følgende ingredienser;

     appelsin og mango juice      /     zumo de mango y naranja
                bringebær                 /              frambuesas
                  moreller                   /                picotas
     bringebær drikkeyoghurt      /         activia de frambuesa

Dessuten trenger du ispinneformer, men det regner jeg med at du får tak i på Nille eller lignende butikker hjemme.Begynn med det lyse rosa laget ditt, ha bringebær drikkeyoghurten din og noen friske bringebær i bunnen på formene dine, fyll halvveis opp og sett dem deretter i fryseren i en times tid.
Når det første laget har stivnet er det klart for det gule laget.Ha noen oppskjærte moreller i hver form og fyll opp med appelsin og mangojuicen. Deretter setter du på ispinnene og setter formene tilbake i fryseren til de har stivnet helt. Og vips de godeste ispinnene er klare til å spises.Som sagt lett som en plett,og jeg skriver ingen mål her da hvor mye du trenger kommer ann på størrelsen på ispinneformene dine og hvor mange du lager. Som sagt mer ett forslag på smakskombinasjoner enn en oppskrift.
 Håper uansett du fikk lyst til å prøve. Jeg selv skal spise en når koffertene er ferdig pakket for ferietur hjem til Norge i morgen. Gleder meg veldig, om du vil bli med meg hjem på ferie er det bare å følge meg på instagram. Jeg heter Bakemester Snipp der også. Ellers blir det aktivitet her inne på bloggen også i ferien så bare å titte innom her også.
                               Ha en fin sommerdag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario