miércoles, 13 de febrero de 2019

Enkel Valentineskake

Da var det klart for årets Valentineskake her på bloggen ,i år en som er meget enkel å pynte etter ønske ifra dere lesere. Mange som gjerne vil ha kaker som er enkle å pynte her på bloggen og i den anledning gir jeg dere en superenkel Valentineskake som alle kan klare å dekorere.Om du vil ta en titt på forrige års Valentineskaker finner du dem her,her og her.Men tilbake til årets Valentineskake,den er selvfølgelig rosa og dekorert med hjerter💖💖💖💖💖💖
Selve kaken er min alltid like gode og like enkle sjokoladekakebunn, den finner du oppskriften på her på bloggen, jeg pleier å bake den god tid i forveien og deretter fryser jeg den ,når den er halvveis tint deler jeg den i tre da er det letter å dele den rett. 
Denne gangen ble kaken så dynket med melk før den fikk ett lag med bringebærsyltetøy. Deretter eksprimenterte jeg med en ny krem,nemlig maltesers krem. Om du vil prøve deg på denne trenger du følgende ingredienser til to lag med kakefyll:


                  200g maltesers    /      200g de Maltesers
                        3dl fløte          /            3dl de nata

Begynn med å ha Maltesersene dine i en foodprosessor,deretter maler du dem til bittesmå biter.
Neste steg er å stivpiske kremen din, ha gjerne i en spiseskje eller to med melis om du foretrekker søt krem. Når kremen er ferdig pisket vender du inn Malteserspulveret ditt ved hjelp av en slikkepott.
Fyll deretter kremen i kaken din. Neste steg er å lage smørkremen din, den finner du oppskriften på her på bloggen. jeg farget den selvfølgelig rosa i annledning Valentinesdagen. Deretter ble kaken smurt opp før jeg brukte en gaffel til å lage møsnteret langs siden av kaken.
Det syntes kanskje ikke så godt på bildet men det er bare å sette tenna på gaffelen inn i smørkremen på kryss og tvers. Deretter fikk hele langsiden på kaken Freias sjokoladerhjerter rundt seg som en bord. 
Neste steg er å klippe ut ett hjerte i matpapir som du legger midt på kaken og deretter heller du rosa kakestrøssel over hele hjertet ,dra deretter forsiktig matpapiret av og vips så har du ett perfekt hjerte på toppen av kaken.
Som du ser slettes ikke vanskelig å få til men allikevel blir det en lekker Valentineskake som jeg er sikker på at du kjenner noen som hadde satt pris på. 
Håper du fikk lyst til å bake noe til Valentines nå, med årets Valentineskake setter jeg en stopp for Valentinesbloggingen for i år , men titt gjere innom snart igjen for flere gode oppskrifter. Håper dere alle får en super Valentinesdag i morgen.
Ha en fin dag videre!


1 comentario: