sábado, 27 de octubre de 2018

Halloweentapas; Paprika spøkelser

Fredagen forsvant og jeg glemte helt å poste ukens fredagstapas,så da får dere den i dag i stedet. Denne uken er selvfølgelig tapasen laget i beste Hallowen ånd og jeg byr på deilig paprika spøkelser og gresskar.Det er variant av omelett som ofte blir servert som tapas her i spania,smaker kjempegodt og veldig morsomt å servere til Halloween.
Jeg la på litt hummus på noen av de men det er ikke nødvendig denne varianten av omelett kan fint spises uten hummus på toppen,valget er ditt. Om du vil prøve deg på denne tapasen trenger du følgende ingredienser;

             100g grillet paprika             /   100g de pimientos de piquillo
                        2 egg                        /                  2 huevos
                     100g mel                     /             100g de harina
                 1 ts bakepulver                /      1cdta de levadura royale
             100g yogurt naturell            /         100g de yogur natural
                50g solsikkeolje               /        50g de aceite de girasol
                          salt                         /                        sal
                       pepper                       /                   pimienta

Begynn med å finne frem og måle opp alle ingrediensene dine, jeg er ikke sikker på om du kan få kjøpt ferdig grillet paprika på glass i hjemlandet som her i spania,men jeg ville tro at du finner det i velassorterte butikker. Om ikke så finner du oppskriften på grillet paprika her på bloggen.
Bruk deretter en stavmikser og miks det hele til en klumpfri røre,ha i salt og pepper etter smak.Hell deretter røren over i en liten langpanne som du dekker med bakepapir.
Neste steg er å steke denne midt i ovnen på 170 grader og du steker den til den har stivnet helt igjennom, det tar ca 8 - 10 minutter. Bruk en bakenål for å kjenne etter om den er ferdig stekt tvers igjennom.Ta den ut og la den avkjøles en stund i formen.
Deretter fjerner du bakepapiret og gjør klar Halloween utstikkerene dine, eller om du ikke vil lage Halloween tapas så kan du bare dele den opp i små ruter.Jeg stakk ut spøkelser og gresskar i annledning Halloween.
Så igjen kan du velge om du vil servere den som tapas naturell slik som den er ,den smaker deilig av paprika eller du kan som jeg ha på litt hummus på toppen og servere den med hummus.
En morsom tapas å servere nå til Halloween og jeg lover deg at den smaker godt, den kan fint serveres lunken men smaker deilig kald også.Jeg lurer også i barna litt paprika med denne og det er jo alltid en fordel.Håper du ble inspirert til å lage Halloween tapas nå.
Ha en fin helg!





No hay comentarios:

Publicar un comentario