lunes, 16 de abril de 2018

Gresk yoghurt pannekaker

Pannekaker er en stor favoritt hos det minste her i huset og kan fint spises både til frokost,lunsj og middag.Jeg har i det siste eksprimentert med litt forskjellig pannekakeoppskrifter, for å prøve å gjøre dem så sunne som mulig, og ett av resultatene får du her på bloggen i dag med disse gresk yoghurt pannekakene.
Disse har lite sukker i seg og blir deilige fluffy så disse kan jeg fint annbefale til frokost,det var slik de ble servert her i huset. Om du vil prøve deg på disse nydelige gresk yoghurt pannekakene trenger du følgende ingredienser til ca 8 små pannekaker:

           180g gresk yoghurt       /       180g de yogur griego
                  40ml melk              /            40ml de leche
                     1 egg                  /                  1huevo
                   150g mel              /            150g de harina
               1ts bakepulver         /      1cdta de levadura royale
                  1ss sukker            /             1cda de azucar
                 1 klype salt            /             1 pincho de sal

Begynn med å måle opp yoghurten og melken din og ha de i en bakebolle.Ha i egget også og pisk det godt sammen.Ha så i sukker og salt og pisk videre for hånd.
Neste steg er å sikte inn bakepulver og mel ,rør kraftig slik at du ikke får melklumper og pisk til alt er godt blandet og du har en ganske så tykk og fluffy pannekakerøre.
Den er tykkere en vanlig pannekakerøre men den skal være slik,det viktigste er at det ikke danner seg melklumper. Du kan gjerne bruke gresk yoghurt med smak,denne gangen brukte jeg yoghurt naturell,men jeg har også prøvd med sitronsmak og det smakte også nydelig.Prøv deg frem for å finne din favoritt.
Varm så opp en liten stekepanne og ha i litt smør. Når smøret har smeltet har du i 2 spiseskjeer med røre i pannen og brer den litt utover ved hjelp av skjeen din.Da denne røren er tykk renner den ikke utover som vanlig pannekakerøre så den trenger litt hjelp av skjeen til å spre seg utover.
Stek yoghurtpannekakene i ett par minutter på hver side og så er de klare til å serveres.De blir deillig tykke og smaken er helt nydelig,ungene spiste opp alle 8 på 10 minutter så muligens det kan være lurt å lage dobbelt porsjon😉
Jeg toppet mine med litt forskjellige skogsbær og appelsin og det smakte fortreffelig, men her er det opp til deg. Her i huset blir det toppet med alt fra nugatti, syltetøy, banan,kanel og sukker til karamellsaus,prøv deg frem for å finne din favoritt.
Håper du fikk lyst til å prøve deg på disse ikke fullt så tradisjonelle pannekakene,jeg lover deg at du ikke kommer til å bli skuffet.Jeg hører gjerne hva du synes om du prøver deg på disse. Titt gjerne innom meg her snart igjen eller på instagram,jeg heter Bakemester Snipp der også.
Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario