lunes, 19 de marzo de 2018

Påske; Frokost yoghurt lollipops

Påsken er rundt hjørnet og jeg starter påskebloggingen her på bloggen med en oppskrift som de minste i huset elsker og som de lett kan lage uten hjelp av en voksen,en fin aktivitet nå som det nærmer seg skolefri. At de smaker godt og er relativt sunne er jo heller ikke en bakdel,disse frokost yoghurt lollipopsen er virkelig kjekke på mange måter.

De er raske å lage men de trenger litt tid i fryseren før de er klare,håper du får lyst til å prøve deg på disse i påsken.Om du lager dem trenger du følgende ingredienser;

                     youghurt               /          yoghurt
                       mango                /           mango
                 frokostblanding        /          cereales
                       jordbær              /            fresas
                        blåbær              /         arandanos
                   konditorfarge         /           colorante

Til denne oppskriften skriver jeg ingen spesielle mål,da mengden du bruker kommer ann på størrelsen på formene du bruker .Det hele er såre enkelt.
Finn frem alle ingrediensene dine og formen du skal bruke til å lage frokost yoghurt lollipopsene,har du silikonformer er disse de beste å bruke.Jeg brukte mine med påskeformer og formet lollipopsene til små påskeegg.
Det hele er såre enkelt,ha yougurt i formene du skal bruke. Kutt opp frukten du vil ha i i små biter og dytt dem ned i yoghurten.Dytt også ned litt frokostblanding.Og det er det hele. Jeg hadde litt gul farge i noe av vaniljeyoghurten jeg brukte for påskestemningens skyld,men det er ikke nødvendig.
Bruk den yoghurt smaken du foretrekker,her er det fritt valg. Neste steg er å putte cakepopspinner ned i formene dine før du setter dem i fryseren slik at de stivner.Det tar fort ett par timer, igjen kommer det ann på størrelsene på formene du bruker.
Så er det bare å gjøre seg klar til å spise ,de kan spises til frokost,som dessert eller som ett lite mellommåltid eller kanskje som godis til påske krimmen. Her er det mange muligheter. Disse slår garantert ann hos de minste i huset og jeg skal innrømme at jeg også fint klarte å sette til livs tre av disse😋
Med dette innlegget er dermed årets påskeblogging offisielt i gang her på Bakemester Snipp.Håper du vil følge med fremover for flere godsaker til påsken,og om du ikke har tid til å vente finner du over 40 andre påskeoppskrifter allerede her på bloggen,Det skulle være noe for enhver smak.
Ha en super mandags kveld!

No hay comentarios:

Publicar un comentario